Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtmollaiev, Seidali
dc.contributor.authorEems, Annelies Martine van der
dc.contributor.authorHagerup, Nina
dc.date.accessioned2024-07-13T16:41:50Z
dc.date.available2024-07-13T16:41:50Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.usn:wiseflow:7098849:58857580
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141051
dc.description.abstractForskningsprosjektet er en kvalitativ studie av et etablererkurs i en arbeidsmarkedsbedrift, gjennomført i oppdrag fra NAV. Studien undersøker utviklingen av et entreprenørielt mindset hos deltakerne, og fokuserer på entreprenøriell identitet og ferdigheter som nøkkelkomponenter i denne prosessen. Det ble observert at et entreprenørielt mindset ikke utvikles likt for alle, og at teoretisk kursinnhold hovedsakelig fokuserte på ferdighetslæring uten å eksplisitt nevne identitetsutvikling. Likevel ble det funnet både tegn på entreprenøriell ferdighetsutvikling og entreprenøriell identitetsutvikling. Studien konkluderer med at både identitet og ferdigheter spiller en rolle i utviklingen av et entreprenørielt mindset, og at dette ofte utvikles i samspill. Forfatterne foreslår videre forskning for å utvide forståelsen av den entreprenørielle identitetsutviklingens betydning for et entreprenørielt mindset.
dc.description.abstractThe research project is a qualitative study of a start-up program in an employment training providers, commissioned by NAV. The study examines the development of an entrepreneurial mindset among the participants, focusing on entrepreneurial identity and skills as key components in this process. It was observed that an entrepreneurial mindset does not develop equally for everyone, and that theoretical course content mainly focused on skill learning without explicitly mentioning identity development. However, both signs of entrepreneurial skills- and identity development were found. The study concludes that both identity and skills play a role in the development of an entrepreneurial mindset, and that this often develops in interaction. The authors suggest further research to expand the understanding of the importance of entrepreneurial identity development for an entrepreneurial mindset.
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleHvordan utvikles et entreprenørielt mindset?
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record