Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGlitsch, Veronika
dc.contributor.advisorJohansson, Mats Sigvard
dc.contributor.authorRiedlinger, William Michael Anthony
dc.date.accessioned2023-07-14T16:43:15Z
dc.date.available2023-07-14T16:43:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6827808:54323503
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3079017
dc.description.abstractDenne masteroppgåva, Crafting the craft tutorial, undersøkjer korleis opplæringsvideoar på YouTube presenterer handlingsboren kunnskap gjennom digitale media. Michael Polanyi sine teoriar om Taus Kunnskap er nytta for å forstå betre korleis nye måtar å leggja opp opplæringsvideoar kan lette ein handverkars overgang frå handverksekspert til opplæringsvideoskapar. Denne oppgåva nyttar ein multimodal metodologi informert av Robin Nelson sin bok, Practice as Research in the Arts. Ein kvantitative Media studie undersøkjer 107 videoar om veving på YouTube per våren 2022. Studien finn at ein pluralitet av desse videoar handlar om veving i seg sjølv og hjelpar vevaren lite i å førebu veven til vevinga. Å utforska fenomenet av opplæringsvideoar på YouTube ytterlegare, ein kvalitativ studie som nyttar forsking gjennom praksis formar ein Filming studie, der forskaren sjølv skapar ei rekkje opplæringsvideoar om veving av vadmål. Denne studien resulterer i ein firesteg-modell for å skapa nye opplæringsvideoar som resonerar med Polanyi sine teoriar. Avgjerande for denne modellen er at handverkaren skal få, i så stor grad som mogleg, jobba uforstyrra av kamera og ljos. Handverket må flyta for kameraet. Ei forteljarrøyst teke opp under redigering av videoane forklarar kva som går føre seg. Under desse studiane kom nye idear for dokumentering av handverk, som skaping av Teknikk-tre, som gjer mogleg ein meir systematisk gjennomgang av teknikkar i handverk.
dc.description.abstractThis master’s thesis, Crafting the craft tutorial, examines how tutorials on YouTube are presenting traditional crafting knowledge over digital media. Using Michael Polanyi’s theory of Tacit Knowledge to understand how new means of designing tutorials can ease a craftsperson’s journey from craft expert to tutorial maker. This thesis uses a multi-modal methodology informed by Robin Nelson’s book, Practice as Research in the Arts. A quantitative Media study examines 107 videos about weaving on YouTube as of spring 2022, finding that many of these videos focus solely on the act of weaving, providing the viewer with little help in preparing the loom for weaving. To further explore the phenomenon of weaving videos on YouTube a qualitative study using practice-as-research forms a Filming study, wherein the researcher creates a series of educational tutorials about weaving Norwegian wadmal. This study results in a Four-step mode for creating new tutorials that resonate with Polanyi’s theories. Critical to this mode is allowing the craftsperson being filmed to work as unhindered by the camera and filming process as possible, to let the craft processes flow in front of the camera. A voiceover in post-production provides explanation. During these studies new ideas for documentation of craft processes arise, such as making Skill trees, which allows for a more systematic analysis of skills in craft.
dc.languageeng
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleCrafting the Craft Tutorial
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel