Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBreivik, Einar
dc.contributor.authorMathisen, Jan Helge
dc.contributor.authorStahel, Bjørn Sigurd
dc.date.accessioned2023-07-05T16:41:58Z
dc.date.available2023-07-05T16:41:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6858112:55029297
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3076283
dc.description.abstractMasteravhandlingens formål er å løse følgende problemstilling: Hvordan kan barn rekrutteres til ishockey med et spesielt blikk på sosiale medier? Begge forfattere er interessert i ishockey. Det teoretiske rammeverket er basert på sosiale medier, rekruttering, markedsføring, merkevarebygging og ishockey. I denne avhandlingen brukes kvalitativ forskningsmetode. Denne metoden er mest hensiktsmessig å bruke, med tanke på informasjonsinnhentingen og løsningen av vår åpne problemstilling. Et begrenset utvalg av ti småbarnsforeldre, lot seg intervjue og delte fyldig informasjon med oss. Semistrukturerte intervjuer og intervjuguide ble brukt. 20 spørsmål om sosiale medier, fritidsaktiviteter og ishockey for barn ble besvart. Problemstillingen løses ved hjelp av resultatene fra undersøkelsen og relevant litteratur. Målgruppen i denne studien er småbarnsforeldre som bruker sosiale medier. Litteraturen viser at nærmest alle i Norge bruker sosiale medier. Facebook (som brukes av alle våre informanter) er landets mest brukte sosiale medium. Konklusjonen viser at barn påvirkes av venner. I tillegg til “venners venners effekten” kan også foreldrene påvirke barna. Ved hjelp av de mest brukte sosiale mediene (Facebook, Instagram og Snapchat), bør foreldrene til hockeybarna kobles sammen i en sosial gruppe. Slik skal det legges til rette for at foreldrene kan bygge gode relasjoner til andre foreldre, og barna utvikler et vennskap til hverandre. Nøkkelord: Rekruttering, Markedsføring, Merkevarebygging, Sosiale Medier, AIDA-modell, Ishockey
dc.description.abstract-
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleBruk av sosiale medier for å øke rekrutteringen av barn i norsk ishockey
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel