Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRye, Ellen
dc.contributor.authorRøsdal, Trude
dc.date.accessioned2023-02-28T13:33:55Z
dc.date.available2023-02-28T13:33:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-82-7206-756-3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3054716
dc.description.abstractRapporten belyser i hovedsak studentenes, faglærernes og de eksterne deltakernes erfaringer med gjennomføringen av emnet/pilot 2. Det er viktig å understreke at evalueringen først og fremst handler om å sikre utviklingsprosessen (for Innovasjon i Team) et solid og systematisk kunnskapsgrunnlag, blant annet gjennom å dokumentere og vurdere hva som har fungert bra og eventuelt mindre bra i gjennomføringen av pilot 2. Sammenlignet med evalueringen av pilot 1, har evalueringen av pilot 2 vært noe mer omfattende i og med at Innovasjon i Team nå er utvidet med ett tredje campus og at studenter fra flere studieprogram og flere fakultet deltar. Gjennom datainnsamlingen har vi fått innblikk i en rekke ulike opplevelser og erfaringer knyttet til gjennomføringen av emnet. I rapporten presenterer vi resultatene fra vår gjennomgang og analyse av et omfattende datagrunnlag, samt at vi diskuterer og reflekterer rundt resultatene med utgangspunkt i emnets organisering, faglige innhold og arbeidsmåter og studentenes læringsutbytte. USNs overordnede mål med Innovasjon i Team inkluderes også i diskusjonen sammen med noen av resultatene fra evalueringen av pilot 1. Datagrunnlaget gir imidlertid ingen forutsetning for å konkludere med tanke på måloppnåelse for Innovasjon i Team, og heller ikke når det gjelder mer organisatoriske spørsmål – f.eks. hvorvidt emnet i fremtiden skal være obligatorisk eller valgfritt. Vi mener likevel at diskusjonen, basert på datagrunnlaget, vil bidra til å peke ut noen mulige retninger for den videre utvikling av Innovasjon i Team. Vi mener også at vi gjennom resultatene og i diskusjonen, peker på noen mulige forutsetninger for å lykkes med videre oppskalering av emnet. I samsvar med evalueringen av pilot 1 mener vi at også gjennomføringen av pilot 2, generelt kan ansees som vellykket. Gjennomføringsandelen var høy og mange av studentene vi intervjuet ga uttrykk for stor begeistring for emnet. Basert på svar på spørreskjema kan vi også si at de eksterne deltakerne var fornøyde med gjennomføringen av pilot 2. Imidlertid identifiserer evalueringen av pilot 2 flere av de samme konkrete utfordringene som ble pekt på i evalueringen av pilot 1, blant annet behov for forventningsavklaring (både opp mot studenter og eksterne deltakere) i forkant av emnestart, og det også kan se ut til at emnets teoretiske rammeverk med fordel kan kontekstueres for studentene. Organisering av samlingene, og organisering mer generelt, er en særlig viktig diskusjon også som del av denne evalueringen. Organiseringen av emnet inngår i en større diskusjon med tanke på forutsetninger for at emnet på sikt skal kunne tilbys alle bachelorstudenter ved USN. I og med at emnet har vært organisert ulikt ved de tre campusene, har det gitt anledning til å sammenligne valgene som er gjort ved hver campus. Våre funn peker på flere utfordringsbilder, eller muligens dilemmaer som bør i hensyntas i den videre utviklingen av emnet. Disse oppsummeres i siste del av rapporten, sammen med refleksjoner i tilknytning til funnene. Vi håper og tror resultatene fra evalueringen av pilot 2, sammen med diskusjonen vil kunne gi retning for den videre utviklingen av Innovasjon i Team.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;118
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.titleEvaluering av pilot 2. Innovasjon i Teamen_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Forfatterne.en_US
dc.subject.nsiinnovasjonen_US
dc.source.pagenumber55en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/