Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchrumpf, Ellen
dc.contributor.authorHundevadt, Marie Othilie
dc.date.accessioned2023-01-11T17:41:16Z
dc.date.available2023-01-11T17:41:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6705606:52085357
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3042795
dc.description.abstractDenne oppgåva vender seg mot skule- og kulturfeltet. Samtidig vender eg meg til norske skule- og kulturmyndigheiter, lærarskular, forskarar på eksekutive funksjonar (EF) og andre interesserte. Studien undersøkjer diskursane/ tankemønstera som ligg til grunn for Kunsten å lære (KÅL), eit prosjekt som vil undersøke effekten kunst og kulturfagleg undervisning i skulen har på EF, og som er eit samarbeid mellom aktørar frå kunst/kultur, skule og forsking. Studien undersøkjer korleis makt utspel seg i og mellom diskursane læring, kunst, skule og EF. Studien er ei diskursanalyse av intervju med respondentar som alle har hatt ei rolle i utviklinga av undervisningsopplegg til KÅL-prosjektet. Hovudfunna i studien er at skulediskursen (med tidsinndeling, læreplan og kognitiv læring som underdiskursar) er ein dominerande diskurs, og at endring av denne er vanskeleg, og vil møte motstand. Kunst-, EF- og performativ læring kan i fellesskap kallast KÅL-diskursen, og representerer ein motdiskurs mot skulediskursen, som gjev kritikk og foreslår konkret endring. Skule- og KÅL-diskursen vert grundig presentert i denne oppgåva. Eg har sett kvar diskursane møtast og dultar saman, at makta er ulikt distribuert mellom diskursane, og effektane av det. Ved å synleggjera samspelet og relasjonane mellom fagfelta og diskursane i KÅL, vert dei også tilgjengeleg for andre undersøkingar. Performativ læringsdiskurs er i tillegg presentert i ein tabell, som vedlegg 2, og KÅL-diskursane i relasjon til kvarandre er presentert i ein tabell s. 105.
dc.description.abstractThis master thesis is aimed at the school- and culture field in general, but also at Norwegian school and culture authorities, teacher educations, Executive Functions (EF) researchers and others. The study examines the discourses / patterns of thinking that underpins the Art of Learning (AoL) project (a collaborative project between the professional fields of art, school, and EF research, aiming to discover how art and culture in school affects EF) This study aims to discover how power is unfolding inside and in between the four discourses learning, art, school, and EF. The study is based on a discourse analysis of interviews with respondents who have been part of the development of lesson plans for the AoL project. The main findings identified in this study is how the school discourse (with time division, curriculum, and cognitive learning as sub discourses) is a dominating, institutionalized discourse in which change is made difficult. Change attempts will meet resistance and might be rejected. Arts, EF, and performative learning discourse assembled is called the AoL discourse. This AoL discourse represents a counter discourse opposing the school discourse, criticising, and suggesting specific changes. The School and AoL discourse are presented in depth in this thesis, and the performative learning discourse is also presented in a table, as attachment 2. I have in this master thesis identified where these discourses unite, separate, and crash into each other, which can also be found in a table on page 105. By making the interplay and relationship between the different professional fields and discourses in AoL visible, they will also be made available for other, later examinations.
dc.languagenno
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleKunsten å lære. Ei diskursanalyse av tankemønstera som ligg til grunn for Kunsten å lære-prosjektet 2021-2024
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel