Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHandeland, Elin
dc.contributor.authorUstad, Ketil
dc.contributor.authorBlindheim, Halvor U.
dc.contributor.authorMelli, Houssam
dc.contributor.authorSingsaas, Kristian N.
dc.contributor.authorHansen, Henrik B.
dc.date.accessioned2022-09-13T11:28:11Z
dc.date.available2022-09-13T11:28:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3017514
dc.description.abstractI rapporten beskriver vi fremgangen og prosessene vi har vært gjennom under utviklingen av Nor IT sitt Professional Services Automation (PSA)-system, vi går også inn på ulike verktøy og metoder vi har tatt i bruk for gjennomføring av selve prosjektet. Vi har fått en del frihet når det kommer til hvordan systemet skal se ut og hvordan det skal operere av oppdragsgiver Olav. Dette har gitt oss muligheten til å utfordre kreativitet når det kommer til problemløsning og oppretting av ulike funksjoner og hvordan vi tenker at systemet skal utvikles. Vi har sammen med dette fulgt generelle retningslinjer og inputs som oppdragsgiver Olav skulle ha underveis. Vi utvikler et PSA-system som har til hensikt å gjøre hverdagen for de ansatte ved Nor IT lettere. Systemet skal i teorien være et verktøy de ansatte kan benytte for å gjøre kundebehandlingsprosessene raskere og mer effektiv. For øyeblikket foregår mye av arbeidet manuelt gjennom epost og forskjellige portaler. I systemet vi designer ønsker vi å samle mye av funksjonaliteten Nor IT benytter seg av på en og samme plass, derav gjøre hverdagen mer effektiv for den ansatte. Gjennom de tre årene vi har vært på Universitet i Sørøst-Norge (USN) har vi hatt et tett samarbeid, og den arbeidsmetodikken som vi har best erfaring med er Scrumban som er en blanding av arbeidsmetodene Scrum og Kanban (går litt mer i dybden på det senere i rapporten). Kort forklart lager vi en liste over oppgaver som trengs å gjøres deretter tar vi oppgaver fra en tavle (ClickUp), og når vi er ferdige med oppgaven markerer vi den som «løst» eller «ferdig». Når det kommer til utfordringer og læring vi har hatt underveis i faget BOP3000, ønsker vi først å se litt på hvordan vi foretok risikovurderinger, for eksempel i henhold til Application Program Interface (API). Det viste seg å være lærerikt for vår del, ettersom uventede problemer dukket opp underveis i forbindelse med arbeid mot API-et til Fiken. Motivasjonen innad i gruppen har holdt seg på et godt nivå, men har hatt småperioder der den har duppet litt. Dette er noe vi tenker ikke er uvanlig og kan forekomme når man jobber på prosjekter som strekker seg over mange måneder. Dette er noe vi lærer av og tar med oss videre. En av tingene som har vært med på å gi oss motivasjon er møtene med veileder og oppdragsgiver. Vi føler vi har fått gode tilbakemeldinger fra begge to og det har gitt oss nytt pågangsmot og driv.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.titleProfessional Service Automation verktøy for Nor ITen_US
dc.title.alternativeBOP3000 : Bacheloroppgave i IT og Informasjonssystemeren_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright The Authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500::Information and communication technology: 550en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel