dc.contributor.author | Brazier, Eirik | |
dc.contributor.author | Cruaud, Caroline | |
dc.contributor.author | Lofthus, Liv Gardsjord | |
dc.date.accessioned | 2022-08-17T13:02:28Z | |
dc.date.available | 2022-08-17T13:02:28Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7206-694-8 | |
dc.identifier.issn | 2535-5325 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3012373 | |
dc.description.abstract | denne rapporten oppsummeres foreløpige funn fra prosjektet Escape games for learning.
Prosjektet var et samarbeid mellom læringsgteknologibedriften Escape History AS og USN, med
midler fra Forskningsrådets FORREGION-satsing, hvor målet var å utforske læringspotensialet i
escape games. Datainnsamling ble gjort med lærerstudenter som i par spilte det digitale escape
spillet “Radioaktiv”. Prosjektets hovedfunn er at dette escape spillet kan legge til rette for
engasjement og samarbeidslæring, samtidig som lærerens rolle og tilstedeværelse har stor
betydning for hvor vidt konkrete læringsmål oppnås. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetet i Sørøst-Norge | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;101 | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | |
dc.subject | Escaperoom | en_US |
dc.subject | Læring | en_US |
dc.title | Escape games som potensielle læringsarenaer : Sluttrapport | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © Forfatterne | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 12 | en_US |