Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSørebø, Øystein
dc.contributor.authorTaher, Dlèr
dc.date.accessioned2021-09-27T16:12:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifierno.usn:wiseflow:2189914:35176561
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2783816
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractDigitalisering har endret måten bedrifter skaper, fanger og tilbyr verdi. Disse endringene skjer gjennom nye og innovative forretningsmodeller med teknologi i bunn for å tilby verdiforslag som speiler kundebehov bedre enn det tradisjonelt har vært gjort. Dette skjer hovedsakelig gjennom økt grad av automatisering, robotisering og annen bruk av teknologi. Formålet er som regel den samme hos alle bedriftene jeg har undersøkt, nemlig ønske om lavere produksjonskostnader for å øke lønnsomheten. Industri 4.0 gir markedsaktørene større grad av fleksibilitet og kontroll, med fokus på verdikonfigurering etter kundens premisser.
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleIndustri 4.0: En studie av digitalisering og kompetansebehov i Smarte Fabrikker
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel