Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLie, Anne Liv Kaarstad
dc.date.accessioned2020-10-20T08:57:11Z
dc.date.available2020-10-20T08:57:11Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-82-7860-453-3
dc.identifier.issn2535-5325
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2683820
dc.description.abstractDenne håndboken er utarbeidet for plangrupper og skoleledere i Skien kommune høsten 2020. Triangulert analysemodell er en aksjonslæringsstrategi for forskningsorientert skoleutvikling ut fra nytt læreplanverk (LK20). Via Skoleporten.no har skolefolk informasjon om elevenes læringsutbytte og trivsel via Elevundersøkelsen, obligatoriske tester og Nasjonale Prøver. Å utvikle profesjonskunnskap ut fra disse tallene og tellingene handler om å ta i bruk det lærende fellesskapets evne til å reflektere, være kritiske, utforskende og kreative. Triangulert analysemodell hjelper skoler i arbeidet med å i identifisere gode pedagogiske praksiser, forestille seg i framtid og utvikle skolens nye praksiser ut fra verdier og prinsipper for opplæringen (Oppl. §1-1). Del 1 tar for seg å praktisere ut fra det doble verdigrunnlaget i læreplanverkets overordnede del for opplæringen (LK20). Del 2 viser teori og stegvise praksiser i fem steg om hvordan skoler kan arbeide triangulert og forskningsorientert med skoleutvikling.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;58
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjecttrianguleringen_US
dc.subjectkompetanseutviklingen_US
dc.subjectgrunnskolenen_US
dc.titleElevene bak tallene – Triangulert analysemodell : Håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Skien kommune, høsten 2020en_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThe authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber32en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International