Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBraadland, Trond R.
dc.date.accessioned2020-05-28T06:41:26Z
dc.date.available2020-05-28T06:41:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2535-5325
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2655844
dc.description.abstractDette kompendiet er skrevet for kurset BID3000- Business Intelligence og datavarehus – ved campus Ringerike i Universitetet i Sørøst-Norge. Kurset er på 7,5 studiepoeng. Det er seks hoveddeler i kurset: - Teoretisk bakgrunn for å forstå den rollen business intelligence spiller i en virksomhet - Teoretisk bakgrunn for oppbygning av et datavarehus - Bruk av SQL for å bygge opp et datavarehus, fylle det med data og oppdatere det på regulær basis - Bruk av et modelleringsverktøy for å gjøre det samme - Bruk av dataverktøy for å presentere data som tabeller og grafer - En kort innføring i kunstig intelligens, data mining og big data Hovedvekten er lagt på bruk av databaser, sql og verktøy for modellering og presentasjon.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;47
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjectbusiness intelligenceen_US
dc.subjectdataverktøyen_US
dc.subjectmodelleringsverktøyen_US
dc.subjectdatavarehusen_US
dc.titleBusiness Intelligence og datavarehus : en praktisk tilnærmingen_US
dc.typeReporten_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Technology: 500en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/