Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLie, Anne Liv Kaarstad
dc.date.accessioned2019-05-24T11:40:18Z
dc.date.available2019-05-24T11:40:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2535-5325
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2598663
dc.description.abstractI profesjonsveiledning for sykepleiere er samtalen det metodiske verktøyet, og i denne håndboka er veileder og veisøker brukt som rolleavklaring. Veileder er en profesjonsutøver i faget og kan profesjonens kunnskap, ferdigheter og kompetanse, noe veisøker skal tilegne seg. Veisøker er en som er underveis til å bli profesjonell, student eller nyutdannet. Håndboka gir innføring i veiledningsteori og veiledningsmetoder i form av øvelser. Den teoretiske tilnærmingen er med utgangspunkt i Appreciative Inquiry som er en 5D-modell for samtaler som har en hensikt. I denne håndboka presenteres de fire første samtalenivåene da det femte samtalenivået kun betyr at nå fungerer utførelsen av oppgavene etter ønsket hensikt. Håndboka benytter og forklarer begrepet mentalisering. Første del er en introduksjon, del to gir innsikt i teori og del tre i øvelser for de ulike samtalenivåene i veiledningssamtaler. Avslutningsvis finner leseren en litteraturliste.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgenb_NO
dc.relation.ispartofseriesSkriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;26
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.subjectprofesjonsveiledningnb_NO
dc.titleProfesjonsveiledning for sykepleierenb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200nb_NO
dc.source.pagenumber30nb_NO
dc.source.issue26nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/