Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStreitlien, Åse
dc.coverage.spatialSkien
dc.date.accessioned2013-05-10T09:08:57Z
dc.date.accessioned2017-04-20T06:30:48Z
dc.date.available2013-05-10T09:08:57Z
dc.date.available2017-04-20T06:30:48Z
dc.date.issued2005-01-24
dc.identifier.citationStreitlien, Å. Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune Delrapport 2. Notodden, Telemarksforsking Notodden, 2005
dc.identifier.isbn82-7463-128-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2439942
dc.description.abstractDenne rapporten er delrapport nummer 2 i evaluering av MILL-programmet. Rapporten beskriver siste del av første fase i programmet. MILL-programmet (Mange Intelligenser, Læringsstiler, Læringsstrategier) er et fireårig felles, forpliktende utviklingsprogram for Skien kommune og omfatter alle skoler/enheter. Programmet har som hovedmål å øke elevenes læringsutbytte og har denne visjonen: ??levene i Skien kommune er aktive, selvstendige elever som gjør bevisste valg for å fremme sin egen læring i samspill med andre??(Fra Forord i programmet). Evalueringen viser at prosessen i hovedsak har gått som forventet, men at skolene står ganske ulikt når det gjelder hva de har planlagt og gjennomført av programmet i løpet av 2004. Holdningene til MILL hos skolenes ledelse, ressurspersoner og lærere er positive. De har tro på programmet og mener at læringsmiljøet og læringstilbudet til elevene vil bli bedre når både barneskoler og ungdomsskoler arbeider mot de samme målene i skoleutvikling. Samtidig viser rapporten at det fortsatt er en del utfordringer i nettverkene. Skoler står ulikt i prosessen, og det er også store forskjeller mellom innad på en og samme skole. Flere av respondentene mener at innholdet i MILL har vært mer rettet mot barnetrinnet enn mot ungdomstrinnet. Uansett trinn ser det ut til at skolene mener de har kommet et godt skritt videre i programmet. De har en positiv holdning til hva neste fase i programmet kan bety for elevenes læring.
dc.language.isonob
dc.publisherTelemarksforsking Notodden
dc.subjectskoleutvikling
dc.subjectlæring
dc.titleEvaluering av MILL-programmet i Skien kommune. Delrapport 2
dc.typeWorking paper
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright Telemarksforsking-Notodden. All rights reserved
dc.subject.nsi281


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel