Show simple item record

dc.contributor.authorKleppe, Bård
dc.date.accessioned2014-01-13T10:11:28Z
dc.date.accessioned2017-04-20T06:21:54Z
dc.date.available2014-01-13T10:11:28Z
dc.date.available2017-04-20T06:21:54Z
dc.date.issued2013-03-10
dc.identifier.citationKleppe, B. Kultur møter kulturmøter. Kulturskolebruk blant innvandrere. Bø: Telemarksforsking, 2013
dc.identifier.isbn978-82-7401-605-7
dc.identifier.issn1501-9918
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2439527
dc.description.abstractDenne rapporten presenterer en studie av kulturskoledeltagelse blant barn med innvandrerbakgrunn. I første del av rapporten redegjøres det for omfanget av denne deltagelsen. Funnene viser at kulturskolebruk blant innvandrere og barn av innvandrere er halvparten så høy som kulturskolebruken i den øvrige befolkningen. Deltagelsen er lavest blant personer med opprinnelse fra et afrikansk land, størst blant personer med opprinnelse fra et europeisk land. Videre presenterer rapporten mulige årsaksforklaringer på den lave deltagelsen i denne gruppen. Stikkord i så måte er pris, språkbarriere, kjennskap til kulturskolen og andre norske fritidsaktiviteter, ulik verdsetting av fritidsaktiviteter og av kunstopplæring. Det «norske» ved mange av kulturuttrykkene synes også som en mulig barriere for deltagelse.
dc.language.isonob
dc.publisherTelemarksforsking
dc.subjectkulturskolen
dc.subjectinnvandrere
dc.titleKultur møter kulturmøter. Kulturskolebruk blant innvandrere
dc.typeResearch report
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright Telemarksforsking
dc.subject.nsi242


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record