Girls and education in Uganda. A study of girls and their perceptions of gender-based inequalities in the education system
Master thesis
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2438864Utgivelsesdato
2014Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Master i kulturstudier [127]
Originalversjon
Obrestad, L. Girls and education in Uganda. A study of girls and their perceptions of gender-based inequalities in the education system, Telemark University College, 2014Sammendrag
Denne oppgaven undersøker hvordan ugandiske jenter og kvinner oppfatter kjønnsforskjeller i det ugandiske utdanningssystemet, og ser på utdanningssystemets rolle i overføring, produksjon og omforming av etablerte kjønnsnormer. Studien gjør bruk av ulike kvalitative forskningsmetoder, hovedsakelig semi-strukturerte intervjuer og gruppediskusjoner, for å utforske kvinnelige læreres og studenters oppfatninger, meninger og ideer relatert til kjønn og utdanning. Oppgaven fokuserer på å formidle kvinnenes egen stemmer. This thesis examines how girls and women perceive gender inequalities in the Ugandan education system and looks at the role of education in the process of transmitting, creating and transforming gender norms. Applying various qualitative research methods, in particular semi-structured interviews and group discussions, the study explores female teachers' and students' voices, opinions and ideas regarding gender and education.