Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHauge, Hans Abraham
dc.contributor.authorHenriksen, Fred Tore
dc.contributor.authorLund, Anne Grete
dc.contributor.authorNærum, Bjarne
dc.contributor.authorHollup, Oddvar
dc.contributor.authorNordlund, Inger
dc.date.accessioned2016-01-19T16:02:26Z
dc.date.accessioned2017-04-19T12:46:31Z
dc.date.available2016-01-19T16:02:26Z
dc.date.available2017-04-19T12:46:31Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationFontene forskning 8 (2015) Nr. 2, S. 36-48no
dc.identifier.issn1890-9868
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2438368
dc.description.abstractEn vedvarende utfordring i helse- og sosialfaglige profesjonsutdanninger er integrering av teori- og praksisstudier. Studentene må sikres tilgang til relevante oppgaver, roller og fremgangsmåter for læring. En lite brukt tilnærming er praksisstudier på egen arbeidsplass. Dersom studentene kan ta utgangspunkt i en kjent praksishverdag, kan det lette arbeidet med å integrere teori- og praksisstudier, og derigjennom heve studiekvaliteten i profesjonsutdanning. I denne artikkelen analyseres erfaringer fra et prosjekt i tilknytning til deltidsutdanning i vernepleie ved Høgskolen i Telemark. Resultatene viser at praksisstudier på egen arbeidsplass ble positivt vurdert både av utdanningsinstitusjon, praksissteder og studenter. Det er imidlertid behov for mer forskning på forutsetninger for at tilnærmingen skal gi ønskede resultater og ha overføringsverdi til andre utdanningstilbudno
dc.language.isonobno
dc.subjectVernepleierno
dc.subjectProfesjonsutdanningno
dc.titleIntegrering av teori- og praksisstudier i profesjonsutdanning: Å bli vernepleier med egen arbeidsplass som læringsarenano
dc.typeJournal articleno
dc.description.versionPublished versionno


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel