Blar i HiBu: Rapport fra Høgskolen i Buskerud på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280"
Viser treff 1-5 av 5
-
Bruk av lese- og skrivemetode i grunnskolen : lydfargemetoden
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;93, Research report; Peer reviewed, 2013-01)I 2012 har Fakultet for lærerutdanningen, Høgskolen i Buskerud utført en pilotstudie av Ål kommunes satsning på lese- og skrivemetode i 1. -3. klasse. Prosjektet er gjennomført på oppdrag for Ål kommune. Denne kommunen har ... -
Democracy and diversity in education : International conference : Buskerud University College, Norway 12-13 March 2013
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;94, Conference object, 2013-09)This paper reports on the 2013 Democracy and Diversity international conference at Buskerud University College. It considers how democracy and diversity, and specifically the relationship between these concepts, are ... -
Forskningsbasert undervisning i allmennlærerutdanningen : retorikk eller realitet
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;80, Peer reviewed; Research report, 2010-10)Dette er en studie av forskningsbasert undervisning i høyere utdanning. Studien er et småskala-prosjekt og må betraktes som innledning til et mer omfattende hovedprosjekt der flere sider ved forskningsbasert undervisning ... -
Fusjoner i høyere utdanning
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;82, Peer reviewed; Research report, 2010-11)I dette notatet drøftes ulike spørsmål i forbindelse med fusjoner i høyere utdanning. Det bygger på enkelte tidligere notater og foredrag, spesielt for styringsgruppen for Oslofjordalliansen. Notatet er imidlertid omarbeidet ... -
Studentevaluering av undervisning, Bachelor i sykepleie og radiografi
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Peer reviewed; Research report, 2009-12)Studentene ved Avdeling for helsefag, HiBu deltok våren 2008 i en evalueringsstudie hvor de sa sin mening om undervisning og læringsmiljø. I tillegg ønsket vi å vite hvordan studentene legger opp og organiserer studiet ...