• Femårig masterutdanning for grunnskolelærere - ny og utfordrende 

      Maagerø, Eva; Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen; Simonsen, Birte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;30, Report, 2019)
      Følgeforskningsprosjektet GLU-forsk ble igangsatt sommeren 2018. Prosjektet ser på innføring av femårige grunnskolelærerutdanninger ved USN og vil pågå til det første studentkullet som startet på femårig GLU høsten 2017, ...
    • Hvordan lages barn? Bildebøker for barn om hvordan barn blir til 

      Maagerø, Eva; Øines, Anne Marie (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      I denne artikkelen analyseres fire bildebøker for barn der temaet er hvordan barn blir til. Målet er å undersøke hvordan voksensamfunnet formidler dette tilsynelatende tabubelagte og sensitive emnet til små barn gjennom ...
    • Multimodal texts in kindergarten rooms 

      Granly, Astrid; Maagerø, Eva (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      This article provides an overview of the results of our project “The Kindergarten Room: A Multimodal Pedagogical Text”. Our major initiative was to investigate what the multimodal texts in kindergarten represent and the ...
    • Who am I? How Newly Arrived Immigrant Students Construct Themselves Through Multimodal Texts 

      Veum, Aslaug; Siljan, Henriette Hogga; Maagerø, Eva (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      This article presents a study of how teenage immigrant students, newly arrived in Norway, constructed themselves discursively through a number of identity texts. Drawing on theories from New Literacy Studies, Critical ...