Blar i 6 Skriftserier på tittel
Viser treff 87-106 av 428
-
Erfaringslæring i en profesjonsrettet næringsmaster med partnerbedrifter: Foreløpige erfaringer
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;108, Report, 2022)USN Handelshøyskolen har etablert master i regnskap og revisjon som en næringsmaster. Dette innebærer at studentene på dette profesjonsstudiet jobber 50 % og tar masteren på 120 studiepoeng over tre år. En studiemodell med ... -
Ernæringsarbeid og kostholdsrutiner i sykehjem : en praktisk aksjonsforskningsstudie i samarbeid med Eikertun sykehjem, Øvre Eiker kommune og Høgskolen i Buskerud, avdeling helsefag : sluttrapport
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;78, Peer reviewed; Research report, 2010-05) -
Escape games som potensielle læringsarenaer : Sluttrapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;101, Report, 2022)denne rapporten oppsummeres foreløpige funn fra prosjektet Escape games for learning. Prosjektet var et samarbeid mellom læringsgteknologibedriften Escape History AS og USN, med midler fra Forskningsrådets FORREGION-satsing, ... -
Escherichia coli, bakterien som alle har, men noen blir syke av : en oversikt
(HiT skrift, Research report, 2003)Escherichia coli opptrer i mange varianter fra de harmløse tarmbakteriene til de svært patogene som forårsaker sykdom og død hos menneske. En har den senere tid kartlagt reservoaret til de sykdomsfremkallende variantene, ... -
Estetisk erfaring : en fenomenologisk tilnærming i Roman Ingardens perspektiv
(HiT skrift, Research report, 2003)I denne artikkelen utdypes en fenomenologisk forståelse av kunst og det estetiske, med vekt på Roman Ingardens teorier. -
Et forståelig kroppsøvingsfag?: Kroppsøvingsfaget etter fagfornyelsen – erfaringer fra elever og lærere på ungdoms- og videregående trinn: Rapport fra FUSK-undersøkelsen 2022
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;139, Report, 2024)I dette sammendraget presenterer vi noen av hovedfunnene i FUSK-undersøkelsen som ble gjennomført i løpet av mai 2022. Dette er en digital spørreundersøkelse med et selvrekrutterende design for lærere. Disse lærerne har ... -
Et prosjekt for et inkluderende og integrerende studiemiljø : et bedre studiestøttende tilbud, en bedre hverdag, en bedre profesjonsutøvelse
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;81, Peer reviewed; Research report, 2010-10)Prosjektet ”Et inkluderende og integrerende studiemiljø” ble startet 2008 for å kartlegge behov for studiestøttende tiltak, foreslå å iverksette disse, for studenter med innvandrerbakgrunn generelt og studenter fra ikke- ... -
"Et sted hvor hun kan finne seg til rette og bo.." : om ugifte mødre og fødehjem i Telemark i perioden 1916-1965
(HiT skrift, Research report, 2006)Ugifte mødre utgjorde en relativt ensartet gruppe i perioden 1916-1965, også i Telemark.. De aller fleste arbeidet i tjenesteytende arbeid uten krav til utdannelse. Fedrene til barna som ble født utenfor ekteskap tilhørte ... -
Etikette i golf
(HiT skrift, Research report, 2006)Golfspillet har til forskjell fra mange andre ballspill, regler for hvordan spillerne og publikum skal oppføre seg. Folk som kommer inn i golfsporten første gang vil lett se en sammenheng mellom disse reglene og en snobbete ... -
Etnometodologi : et vitenskapsteoretisk grunnlag for kvalitativ forskning
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Peer reviewed; Research report, 2009-08)Denne monografien gir en innføring i etnometodologi som er et sosiologisk perspektiv med fokus på hvordan aktører samhandler i hverdagslivet, spesielt hvordan de nytter ulike metoder (Ethnomethods”) for å konstruere sosial ... -
Det europeiske charter for beskyttelse av menneskerettighetene i byen : en evaluering før en eventuell tiltredelse fra Drammen kommune
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2003-01)Foreliggende rapport er ført i pennen av førsteamanuensis Lars Petter Soltvedt, fagansvarlig for statsvitenskap og studiet i menneskerettigheter, flerkulturell forståelse og konflikthåndtering ved Høgskolen i Buskerud. Den ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : Fra plan til praksis – lærerutdanningsinstitusjonenes arbeid med fagfornyelsen. Arbeidspakke 3, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;90, Report, 2022)I denne delrapporten ser vi på hvordan to ulike institusjoner arbeider med implementering av fagfornyelsen. Institusjonene er representert ved ledelsen av grunnskolelærerutdanningene, faglærere og studenter innenfor fire ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen : Realiseringer av læreplanen i spesifikke fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;91, Report, 2022)Denne delrapporten rapporterer fra kvalitative data fra et pågående longitudinelt evaluerings-prosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har vært ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : «Det er jo ikke sånn at vi skal finne opp kruttet når ting virker» Kontinuitet og endring i fag og klasserom som følge av implementering av fagfornyelsen. Første samlerapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;94, Report, 2022)Denne samlerapporten oppsummer første runde i et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». I arbeidspakke 1 har det ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen Mellom frihet og struktur – evaluering av fagfornyelsen i grunnskolen. Arbeidspakke 2, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;117, Report, 2023)Denne rapporten viser resultater fra en spørreundersøkelse om fagfornyelsen som er rettet mot lærere og skoleledere i grunnskolen. Formålet med undersøkelsen har for det første vært å belyse om fagfornyelsen har ført til ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen: Suksess, muligheter, spenninger og hindringer i implementering av LK20 i fire fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 2
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;129, Report, 2023)Denne delrapporten rapporterer fra andre runde med kvalitative data fra et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan LK20 realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har ... -
Evaluating in-riverscapes: Remote sensing green LiDAR efficiently provides accurate high-resolution bathymetric maps, but is limited by water penetration
(Publication series from University of South-Eastern Norway;112, Report, 2023)This report investigates the feasibility of using Airborne green LiDAR Bathymetry to map the topography of in-riverscapes. First, the accuracy of remote sensing green LiDAR data are compared with the alternative in situ ... -
Evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune: Sluttrapport levert til oppdragsgiver Kristiansand kommune, 01.12. 2017
(Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;20, Report, 2017)Høsten 2017 gjennomførte Høgskolen i Sørøst-Norge en evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune. Undersøkelsen har rettet seg mot foresattes, SFO-lederes og barns ... -
Evaluering av folkehøgskolens mentorordning – et pilotprosjekt 2016-2017
(Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;22, Report, 2018)På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har HSN v/ Institutt for pedagogikk gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet fikk midler fra Kunnskapsdepartementet og startet ... -
Evaluering av folkehøgskolens mentorordning: Rapport 2, 2017-2018
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;13, Report, 2019)På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har Universitetet i Sørøst-Norge (USN), Institutt for pedagogikk ved undertegnede gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet ...