Blar i 3 Masteroppgaver på emneord "undervisning"
Viser treff 1-9 av 9
-
Antropomorfe uttrykk med skulptur i leire: En undersøkelse av antropomorfismens didaktiske og visuelle uttrykkspotensial
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven handler om antropomorfismens didaktisk og visuelle uttrykkspotensial. Det vil si hvordan man kan lage visuelle antropomorfe uttrykk, og hvilket potensial antropomorfisme kan ha for undervisning i ... -
Designundervisning: Med fokus på idèfasen
(Master thesis, 2014)Tanken om at egen og andres designundervisning i norsk skole kunne vært bedre har fulgt meg siden design ble innført som et hovedområde i Kunst og håndverk med K06. Jeg tror at mye avhenger av hvordan arbeidet med en ... -
Fargeperspektiver og fargedidaktikk: En studie av anvendelse av fargelære i undervisning i KDA og i egen maleriprosess
(Master thesis, 2020)I denne oppgaven undersøkes det gjennom strukturerte intervjuer hvordan lærere oppfatter anvendelse av fargelære i undervisning i KDA, og hvordan ulike fargeperspektiver er aktive i egen maleriprosess. Fem intervjuer med ... -
Formativ vurdering i faget norsk som andrespråk for voksne – fortsatt «Inside the black box»?
(Master thesis, 2017)Sammendrag Tittel: Formativ vurdering i faget norsk som andrespråk for voksne – fortsatt «Inside the black box»? Tittelen på denne mastergraden henspiller på artikkelen til Black Paul og Dylan Wiliam «Inside the black ... -
I interaksjonen mellom det digitale og det materiale : Hva kan veksling mellom undervisning og eget skapende arbeid i interaksjon mellom det digitale og det materiale, bidra til av nye uttrykksformer, arbeidsmetoder og kreative prosesser?
(Master thesis, 2017)Masteravhandlingen kan best beskrives som en prosess på jakt etter nye uttrykk og arbeidsmetoder. Den er en søken etter kompetanse samt et nytt ståsted som pedagog og designer. Det skapende arbeidet starter med tegning og ... -
Lekende tilnærminger til læring. En kvalitativ studie om læreres forståelse og erfaringer ved bruk av lekende tilnærminger til læring i begynneropplæringens undervisning.
(Master thesis, 2020)Med utgangspunkt i Fagfornyelsens forventing om mer lek i begynneropplæringen (Kunnskapsdepartementet, 2017), ønsket vi å undersøke hvordan lek kan komme til uttrykk i begynneropplæringens undervisning. Formålet med ... -
Spor i Hundremeter-skogen: En praktisk studie av estetisk skapende arbeid i naturen
(Master thesis, 2018)Denne mastergradsavhandlingen løfter kunst og håndverksfaget ut i naturen, som et utfyllende supplement til den tradisjonelle kunst og håndverk-undervisningen i grunnskolen, og forming i barnehagen. Med dypøkologien, og ... -
Sykepleiestudenter og helsefremmende læring.
(Master thesis, 2019)Bakgrunn: Sykepleieutdanningen omhandler både teori og praksisstudier. Dette prosjektet fokuserer på den teoretiske delen og har undersøkt sykepleiestudenters læringsopplevelser i klasseromsundervisning. Det finnes lite ... -
Tverrfaglig samarbeid og undervisning i Fagfornyelsen.
(Master thesis, 2020)Studiens tematikk omfatter tverrfaglig undervisning og hvordan lærere kan arbeide for å tilrettelegge for dette. Tematikken er svært dagsaktuell, da dette er et viktig element i Fagfornyelsen, som har resultert i Norges ...