• Bruk av konkreter på ungdomstrinnet - barnslig eller spennende? 

      Martinsen, Heidi Kjemperud (Master thesis, 2023)
      interesse er en følelse av tiltrekning eller nysgjerrighet rundt en bestemt aktivitet, emne eller fagfelt (Hidi & Renninger, 2006, s.112). Jeg har gjennom denne studien forsøkt å finne årsaker til hvordan interesseutviklingen ...
    • Konkretiser det abstrakte med pedagogisk programmering 

      Holm, Anders (Master thesis, 2022)
      Dette er en kvasieksperimentell studie som undersøker hvordan pedagogisk programmering som et alternativ til vanlig algebraopplæring påvirker effekten på læring av algebra – nærmere bestemt utforming av algebraiske uttrykk. ...
    • Læringsplattformenes funksjoner i undervisning og vurdering 

      Hammerø, Sverre Fjermestad (Master thesis, 2023)
      Under Covid-19 pandemien ble det innført hjemmeskole for alle elever i Norge. På kort varsel ble skolen digital med fjernundervisning over internett. Lærere ble nødt til å jobbe digitalt, uavhengig av forkunnskaper og ...