Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStorihle, Agnethe Wedum
dc.contributor.authorLerøy, Per Olav
dc.date.accessioned2013-11-05T13:18:14Z
dc.date.available2013-11-05T13:18:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142169
dc.description.abstractI dette studiet er det fokusert på muliggjørende forhold for valg av læringsstrategi, samt hva dette har å si for læringen som skjer i relasjoner. Læringen som skjer i relasjoner viser seg å være en faktor som bidrar til suksess i relasjoner. Relasjonslæring i leverandørkjeden er viktig for bedrifters overlevelse og vekst, og det er derfor interessant å se på forholdet mellom leverandører og kunde. Hvordan læringer skjer, og hva som fører til læring i en relasjon, er undersøkt ved å betrakte tilstedeværelsen av noen muliggjørende forhold; identifisering av læringspotensialet, tillit, partnerlikhet og effekten av disse på valg av læringsstrategiene distributiv og integrativ. Studiet ble foretatt med den hensikt å studere leverandørenes syn på relasjonen. Det ville vært interessant å studere relasjonen fra både leverandør og kunde side, men da dette ville vært svært tidkrevende valgte vi å betrakte relasjonen kun fra den ene parten i relasjonen. Problemstillingen i studiet er avgrenset til: I hvilken grad vil muliggjørende forhold påvirke bedrifters valg av læringsstrategi i en relasjon og hvordan vil dette valget påvirke læring som oppstår i relasjonen?no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectlæringsstrategino_NO
dc.subjectrelasjonslæringno_NO
dc.subjectkongsbergindustrienno_NO
dc.subjectalliansedannelseno_NO
dc.subjectstrategi og kompetanseledelse
dc.subjectStudiestrategi
dc.titleMuliggjørende forhold, valg av læringsstrategi og relasjonslæringno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber131 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel