• Barn med stort læringspotensial - et trivselsprosjekt 

      Johansen, Charlotte (Master thesis, 2024)
      Masteroppgaven undersøker hvordan lærere kan tilrettelegge for elever med stort læringspotensial. Formålet med oppgaven er å belyse og sette fokus på elever med stort læringspotensial, og hvordan man kan tilrettelegge for ...
    • Curriculum in Secondary Education (Norway) 

      Storli, Steinar Tveito (Others, 2019)
    • Den pedagogiske dialogen i matematikk 

      Fagernes, Linn Marie (Master thesis, 2022)
      De senere årene har det skjedd en utvikling innenfor matematikkfaget. Undervisningen har utviklet seg fra å ha et tradisjonelt preg, hvor lærer viser på tavlen og elevene arbeider i egen bok (Alseth et al., 2003, s. 115; ...
    • Lærerens relasjonskompetanse i møte med sårbare barn 

      Andersen, Sigrid (Master thesis, 2022)
      En god relasjon mellom lærer og elev er av stor betydning for alle elever, men for de sårbare barna kan den også være avgjørende (Skrøvset, Mausethagen & Slettbakk, 2017, s. 14). Hensikten med dette forskningsarbeidet har ...