Browsing USN Open Archive by Author "Bjerknes, Anne-Line"
Now showing items 1-9 of 9
-
Children’s holistic learning during self-initiated outdoor play in a Norwegian kindergarten
Aslanian, Teresa Katherine; Bjerknes, Anne-Line; Andresen, Anne Kristin Hansen (Peer reviewed; Journal article, 2023)This article explores children’s self-initiated outdoor play and holistic learning in a Norwegian kindergarten. While children’s self-initiated play is valued in Nordic ECEC, it is rarely analyzed in relation to holistic ... -
Conceptual Playworld as a Method of Facilitating Learning Beyond Subject Matter in Elementary School
Bjerknes, Anne-Line; Skalstad, Ingunn; Räpple-Freudenreich, Sören (Peer reviewed; Journal article, 2023)Children experience less time to play due to the focus on learning in early childhood education and earlier school starting times. Paradoxically, play is important for children’s learning and contributes to increased ... -
Developing child-friendly cities: Young children’s participation in urban planning
Wilhelmsen, Terese; Øvreås, Steinar; Roll-Hansen, Hege; Bjerknes, Anne-Line; Thorrud, Simen (Peer reviewed; Journal article, 2023)This article is based on a collaborative project between a municipality and a research team, aiming to investigate participatory methods that promote young children’s interest and participation in, and access to express ... -
Fremstilling av det samiske perspektivet i naturfagsbøker på mellomtrinnet
Fægri, Martin (Master thesis, 2023)Masteroppgaven er en kritisk diskursanalyse og multimodal kritisk diskursanalyse av lærebøker i naturfag på mellomtrinnet. Oppgaven ser på hvordan det samiske perspektivet presenteres i bøkene, med utgangspunkt i det ... -
‘I finally understand my mistakes’ – the benefits of screencast feedback
Bjerknes, Anne-Line; Opdal, Lars; Canrinus, Esther Tamara (Peer reviewed; Journal article, 2023)This study explores the impact of screencast feedback on maths tests for junior and high school students. While prior research emphasises the influence of feedback on learning, its effectiveness varies with type and delivery. ... -
Implementering av Profesjon, progresjon og praksis i barnehagelærer-utdanningen: Følgeforskning 3. studieår BLU, Universitetet i Sørøst-Norge Delrapport 4
Bjerknes, Anne-Line; Wilhelmsen, Terese (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;156, Report, 2024)Universitetet i Sørøst-Norge (USN) er et resultat av fusjonen mellom tidligere Høgskolen i Vestfold og Buskerud og Høgskolen i Telemark. En viktig del av utviklingsarbeidet for den nye institusjonen har vært å samordne ... -
Implementering av Profesjon, progresjon og praksis i barnehagelærerutdanningen. Følgeforskning 2. studieår BLU, Universitetet i Sørøst-Norge. Delrapport 3
Bjerknes, Anne-Line; Wilhelmsen, Terese (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;83, Report, 2022)I denne rapporten ser vi på hvordan dokumentet «Profesjon, progresjon og praksis i barnehagelærerutdanningen» (PPP) har blitt tolket, forstått og forvaltet hos ulike aktører i barnehagelærerutdanningen 2. studieår, 2019-2020. ... -
«Jeg ble langt mer skjerpet» – erfaringer med digitalt samarbeid om undervisningspraksis
Øvreås, Steinar; Kittilsen, Silje; Foyn-Bruun, Emilie Elisabeth; Bjerknes, Anne-Line (Peer reviewed; Journal article, 2021)I denne artikkelen presenteres en studie som undersøker hvordan et kollegialt samarbeidsprosjekt formes og påvirkes av digital teknologi. Studien er et selvstudium gjort av fire lærerutdannere i barnehagelærerutdanningen ... -
A Systematic Review of Curiosity and Wonder in Natural Science and Early Childhood Education Research
Bjerknes, Anne-Line; Wilhelmsen, Terese; Foyn-Bruun, Emilie Elisabeth (Peer reviewed; Journal article, 2023)Disagreement exists about how to best spark young children’s motivation to learn natural science. Both curiosity and wonder are considered important motivational factors for learning during early childhood (0–8 years). ...