Browsing USN Open Archive by Author "Bjørnsrud, Halvor"
Now showing items 1-7 of 7
-
ABC og lesebok : noen sentrale trekk ved utviklingen av innholdet
Bjørnsrud, Halvor (Journal article, 1992)Når vi betrakter historien og abc-er og lesebøker fra omkring 1780 og fram til omtrent 1980, kan vi grovt skille mellom tre faser i utviklingen. Pietisme og opplysning, 1870-1880. Lesestoff om Norge og arbeidsskolepedagogikk, ... -
Forskermøte med en fortellende skole. Aksjonsforskning og aksjonslæring som strategier for at lærerne ved en skole bedre kan forstå læreplanens idealer om en inkluderende skole
Bjørnsrud, Halvor (Series of dissertations submitted to the Faculty of Education, University of Oslo;26, Doctoral thesis, 2004) -
Implementering av 1:1 iPad i Kongsberg, Larvik og Notodden kommune - første resultater fra ståstedsanalysen
Wølner, Tor Arne; Egeberg, Gunstein; Moser, Thomas; Bjørnsrud, Halvor; Aagaard, Toril (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;27, Report, 2019)De tre kommunene Kongsberg, Larvik og Notodden har implementert nettbrett som en læringsressurs for alle elever (1:1 iPad). Den foreliggende undersøkelsen gjelder lærernes erfaringer og vurderinger med innføring og bruk ... -
Implementering av 1:1 iPad i Kongsberg, Larvik og Notodden kommuner : skoleundersøkelsen høsten 2019
Egeberg, Gunstein; Wølner, Tor Arne; Bjørnsrud, Halvor (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;48, Report, 2020)De tre kommunene Kongsberg, Larvik og Notodden har implementert iPad som en læringsressurs for alle elever (1:1 iPad). Den foreliggende undersøkelsen gjelder lærernes erfaringer og vurderinger med innføring og bruk av 1:1 ... -
Implementering av 1:1 iPad i Kongsberg, Larvik og Notodden kommuner: Siste gjennomføring, høsten 2020
Egeberg, Gunstein; Wølner, Tor Arne; Bjørnsrud, Halvor (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;81, Report, 2021)De tre kommunene Kongsberg, Larvik og Notodden har implementert iPad som en læringsressurs for alle elever (1:1 iPad). Med bakgrunn i oppdragets mandat er dette den tredje rapporten hvor hensikten er å kartlegge hvor lærere, ... -
Joint reflection on action – a prerequisite for inclusive education? A qualitative study in one local primary/lower secondary school in Norway
Bjørnsrud, Halvor; Nilsen, Sven (Journal article; Peer reviewed, 2018)The main theme of this article is teachers’ experiences of how joint reflection and common follow-up practices impact on the development of inclusive education. The study was conducted using an adapted letter method, where ... -
Teamwork to Enhance Adapted Teaching and Formative Assessment
Bjørnsrud, Halvor; Engh, Knut Roar (Journal article; Peer reviewed, 2012)This article has as its main focus the contextual factors connected with teachers' teamwork. Firstly, it deals with the question of how to create reflections among teachers on the topic of teamwork. Their written answers ...