Blar i USN Open Archive på emneord "ungdomsskole"
Viser treff 1-7 av 7
-
Bruk av arbeidstidsavtalen som et pedagogisk styrings- og utviklingsverktøy : tidsbruk og prioritering av arbeidsoppgaver i ungdomsskolen
(Master thesis, 2011)Denne oppgaven omhandler lærernes arbeidstidsordning og bruk av lokale arbeidstidsavtaler på ungdomstrinnet. Studiens resultater baserer seg på halvstrukturerte intervjuer med mellomledere, kontaktlærere og faglærere ved ... -
Hvilke motivasjonsfaktorer er sentrale for at lærere i ungdomsskolen skal trives i yrket?
(Master thesis, 2018)Statistisk sentralbyrå estimerte i 2012 at det ville bli en lærermangel på over 11 000 lærere i 2020 (Statistisk sentralbyrå, 2012). I september 2014 kom Lærerløftet som en ny strategi for skolen, med daværende kunnskapsminister ... -
Kan nok, men vil lære mer - En undersøkelse om undervisningspraksis og kompetanse i muntlighet og argumentasjon hos norsklærere på ungdomstrinnet i Vestfold fylke
(Master thesis, 2016)Temaet for denne oppgaven er undervisning i muntlighet i norskfaget på ungdomstrinnet, mer eksplisitt, undervisning i muntlig kommunikasjon og argumentasjon. Bakgrunnen for valg av tema, er tanken om at arbeid med muntlig ... -
Nye organisasjonsmåter og fleksibel ressursbruk på ungdomstrinnet. Evaluering av tiltak i Notodden
(Working paper, 2003-09-01) -
Rektorens rolle i arbeidet med tilpasset opplæring - Av betydning for ungdomsskolens praktisering?
(Master thesis, 2016)Skoleledelse er et mangfoldig område som endrer seg i takt med samfunnet, og de krav og forventninger som stilles. Derfor vil heller ikke betydningen og rollen som leder i skolen stå stille. I dagens skole fokuseres det ... -
Tett oppfølging av sårbare unge i overgangen ungdomsskole - videregående opplæring og ved eventuelle skoleavbrudd : Rapport fra følgeevaluering av et tverretatlig samarbeid mellom Oppfølgingstjenesten og NAV
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;110, Report, 2022)Prosjektet eies av Oppfølgingstjenesten i Vestfold- og Telemark fylkeskommune, og er et tverretatlig samarbeid mellom Oppfølgingstjenesten og NAV, der to prosjektmedarbeidere i hele stillinger følger opp sårbare unge i ...