• Fraktal-læring. Kunstundervisning som dynamisk system 

      Podowska, Jadwiga B. (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      I denne artikkelen ønsker jeg å presentere og undersøke teoretisk en strategi for undervisning i samtidskunst, med undervisningsemnet KunstLab som kontekst. KunstLaben er en reaksjon på modernismen som fortsatt utgjør ...
    • Gjennom museene - møter mellom publikum og kunst 

      Grothen, Geir (Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;97, Doctoral thesis, 2021-06-01)
      Kunst og kultur tilkjennes en viktig rolle i Norge, og offentlige myndigheter legger til rette for å gi hele befolkningen tilgang til gode kunst- og kulturopplevelser. En gjennomgående forestilling om kunst er at den kan ...
    • Kjolen som membran for å uttrykke poetiske fortellinger 

      Hermansen, Hilde (Master thesis, 2014)
      Utgangspunkt for denne undersøkelsen oppsummeres ved to aspekter: Min egen nysgjerrighet og undring i forhold til bruken av kjolen i kunstfeltet og erfaringer med elevers fasinasjon for klær, som artefakter å uttrykke seg ...
    • Å veve fram følelser: Dialog gjennom kunst, om utfordringer i vår samtid 

      Nielsen, Christine Nordli (Master thesis, 2020)
      I dette masterprosjektet valgte jeg å tilnærme meg det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring på ulike måter. Jeg ville undersøke på hvilke måter en skapende prosess kan utforske meninger og følelser rundt en ...