Blar i USN Open Archive på forfatter "Bakke, Jannike Ohrem"
-
Chasing fleeing animals – on the dramaturgical method and the dramaturgical analysis of teaching
Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride (Peer reviewed; Journal article, 2021)The dramaturgical method has been used to analyse teaching and didactic contexts, but the method is not adequately described or established in such contexts. In this article we use dramaturgy as a lens for describing and ... -
“For a few minutes I could pretend I was someone else” – a study of multiple approaches to fiction reading activities
Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride (Peer reviewed; Journal article, 2021)This empirical study researches a literary reading process. 8th grade pupils participate in a close reading of a short story, Magrete Kind (Zwilgmeyer, 1895), in which they engage with different types of fiction reading ... -
"Fullfør setningene" En kvalitativ innholdsanalyse av grammatikkoppgaver i norsklæreverk på ungdomstrinnet
Olsen, Mari Elise Bekkhus (Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven har vært å undersøke hvilket grammatikksyn som ligger til grunne i utvalgte læreverk på ungdomstrinnet, og hva som kjennetegner grammatikkoppgavene i disse læreverkene. Jeg har også undersøkt ... -
Ser du gorillaen i rommet? Om å undervise i observasjon ved bruk av fiksjonalisering
Bakke, Jannike Ohrem; Lindstøl, Fride (Peer reviewed; Journal article, 2021)I denne dramaturgiske studien undersøker vi hvordan lærerstudenter trener på observasjon som ferdighet og metode for å forberede seg til observasjonspraksis i skolen. Treningen foregår i et profesjonsverksted, en arena for ... -
Skriveforløpets dramaturgi : å iscenesette et skriveoppdrag — En kvalitativ studie av skriveundervisning i norsk, samfunnsfag og naturfag på 7. trinn, gjennomført i Normprosjektet
Bakke, Jannike Ohrem (Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;25, Doctoral thesis, 2019)Avhandlingen Skriveforløpets dramaturgi: Å iscenesette et skriveoppdrag plasseres innenfor feltet skriveforskning, og jeg undersøker hvordan skriveundervisning blir komponert. Jeg ser på hvordan et skriveoppdrag blir ...