Blar i USN Open Archive på emneord "IKT"
Viser treff 1-9 av 9
-
Bruk av hypermedia og web-basert informasjon i naturfagundervisningen : presentasjon og kritisk analyse : rapport fra Notoddenseminaret 2000
(HiT notat, Working paper, 2002)Notoddenseminaret 2000 med tittel: "Bruk av hypermedia og webbasert informasjon i naturfagundervisningen, presentasjon og kritisk analyse" ble gjennomført i tiden 16.10.00 til 19.10.00. Notoddenseminarene er de eneste ... -
Enda mer LærerIKT?
(Research report, 2004-07-09)Telemarksforsking-Notodden og NKS Fjernundervisning har etter oppdrag fra Utdannings- og forskningsdepartementet evaluert den versjonen av etterutdanningsprosjektet LærerIKT som ble benyttet i skoleåret 2003-2004 (LærerIKT ... -
Feltarbeid på nett : en oppsummering av erfaringer fra feltarbeid på fleksibel sykepleierutdanning kull 2002
(HiT notat, Working paper, 2007)Feltarbeid som metode er velkjent fra ulike faglige disipliner. I dette notatet vil vi presenter bakgrunn, gjennomføring og erfaringer fra en type feltarbeid som er gjennomført som en del av undervisningen ved fleksibel ... -
IKT - et virkemiddel for differensiert samarbeid hjem-skole. Underveisrapport
(Working paper, 2003) -
Implementering av 1:1 iPad i Kongsberg, Larvik og Notodden kommune - første resultater fra ståstedsanalysen
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;27, Report, 2019)De tre kommunene Kongsberg, Larvik og Notodden har implementert nettbrett som en læringsressurs for alle elever (1:1 iPad). Den foreliggende undersøkelsen gjelder lærernes erfaringer og vurderinger med innføring og bruk ... -
Implementering av 1:1 iPad i Kongsberg, Larvik og Notodden kommuner : skoleundersøkelsen høsten 2019
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;48, Report, 2020)De tre kommunene Kongsberg, Larvik og Notodden har implementert iPad som en læringsressurs for alle elever (1:1 iPad). Den foreliggende undersøkelsen gjelder lærernes erfaringer og vurderinger med innføring og bruk av 1:1 ... -
LærerIKT - en lærerik erfaring?
(Research report, 2004-03-19)Telemarksforsking-Notodden og NKS Fjernundervisning har etter oppdrag fra Utdannings- og forskningsdepartementet evaluert etterutdanningsprosjektet Lærer- IKT. Oppdraget omfatter både en evaluering av LærerIKT som konsept ... -
Paradoksal lykke? : ”The blended approach” - organisasjonslæring gjennom kvalitetsarbeid, på tvers av paradigmer?
(Master thesis, 2009)Uttrykket knowledge management har de siste omtrentlig tjue årene vært brukt om en rekke til dels forskjellige måter å lede organisasjoner på og ulike forsøk på å organisere bruk av kunnskap. Siden 1995 har knowledge ... -
Skjermleserkompetanse i norsk grunnskole : en teoretisk oppgave om digital kompetanse hos pedagogisk ansatte i grunnskolen.
(Master thesis, 2016)Bakgrunn, formål og problemstilling Bakgrunnen for denne oppgaven er en interesse for pedagogisk personale som underviser eller bistår undervisningen til elever som benytter skjermlesere. Dette er elever med nedsatt ...