Blar i USN Open Archive på forfatter "Sandberg, Magnus Henrik"
-
"Jeg synes vi burde gjøre det mer" En kvalitativ studie av elevers opplevelse av å bruke dataspill i undervisningen
Høihilder, Helle (Master thesis, 2024)Denne studien undersøker hvordan dataspill kan fungere som læringsverktøy i undervisningen. Bakgrunnen for valg av tema er eget engasjement for å legge til rette for et læringsmiljø hvor elevene får mulighet til å lære og ... -
Peer Gynt: From Play to Game
Sandberg, Magnus Henrik (Peer reviewed; Journal article, 2023)Henrik Ibsen’s drama Peer Gynt (1867) has been adapted for a video game. While it is meant for educational use and has already been launched on a Norwegian publisher’s school site, its learning mechanics are subtle enough ... -
Profesjonsfaglig digital kompetanse: Når skaperkultur møter skolekultur
Gully, Solvår (Master thesis, 2023)Det kommer stadig nye teknologier som både påvirker samfunnet og det pedagogiske arbeidet i skolen. Profesjonsfaglig digital kompetanse (PfDK) er et komplekst og innholdsrikt felt for lærere og skoleledere å holde seg ... -
Showbie – Et bidrag eller hinder i vurdering for læring? En studie av hvordan lærere bruker Showbie til vurdering for læring og hvordan verktøyets potensiale utnyttes til formålet.
Johnsen, Ingunn Schulhus (Master thesis, 2023)I denne masteravhandlingen presenteres en kvalitativ studie av hvordan et digitalt verktøy, Showbie, egner seg til vurdering for læring. Studien undersøker hvordan lærere bruker Showbie til vurdering for læring og hvordan ...