• Bærekraft, posisjonering og merkeverdi hos merkevarer i markedet 

      Høivik, Fredrik Kjos (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne avhandlingen er å tilnærme seg kunnskap om utviklingen av bærekraft og dens betydning for merkevarer og deres posisjonering. Bærekraft har blitt et sentralt tema i dagens marked, og det er økende ...
    • Composition of Collaborative Innovation Networks: An Investigation of Process Characteristics and Outcomes 

      Veflen, Nina; Scholderer, Joachim; Elvekrok, Ingunn (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      In this study we test how different ways of composing collaborative action networks influence food innovation. Networks have received considerable attention in the literature and are perceived to enhance the likelihood of ...
    • Effects of network relations on destination development and business results 

      Elvekrok, Ingunn; Veflen, Nina; Scholderer, Joachim; Sørensen, Bjarne T. (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Taking a firm perspective, this study investigates cooperation in a destination network in a mountain village in Norway. 51 organizations participated in a survey, indicating their main cooperation partners and assessing ...
    • Hvordan overleve merkekriser - Forbrukeres preferanser og merkeeiers ansvar om kaffemerker 

      Vole, Finn Christian; Halvorsen, Thomas (Master thesis, 2021)
      Denne avhandlingen tar for seg teorier om hvordan merkekjennskap, krisehåndtering og krisestørrelse ved merkekriser har en påvirkningskraft på merkeliking. I avhandlingen bruker vi merkeliking som avhengig variabel, som ...
    • Motiver bak Luksusvalg i Norge 

      Selvarajah, Actsuthan; Sletta, Mats (Master thesis, 2024)
      Denne avhandlingen utforsker motiver bak valget mellom subtile og prangende luksusvarer i Norge, og analyserer norske forbrukerpreferanser innenfor dette markedet. I en tid der luksusmarkedet globalt viser en sterk økning, ...