Browsing HiBu: Rapport fra Høgskolen i Buskerud by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Now showing items 1-4 of 4
-
Felles læreplanutvikling : hurtigsnekring eller kontinuerlig organisasjonsutvikling? Og: Internett som arena for kontinuerlig læreplanutvikling
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2005-01)Temaet for rapporten er læreplanutvikling - dvs. læreplaner i et endringsperspektiv, ikke statisk perspektiv, som gitte dokumenter. Jeg stiller spørsmål om læreplanene kan være i mer kontinuerlig utvikling med allmenn ... -
Kompetanse for entreprenørskap
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2004-11)Denne rapporten er en drøfting av begreper og grunnlagstenkning som har gjort seg gjeldene i debatten om hva den videregående skolen skal tilføre elevene. Kompetanse er et nøkkelord i -90 årenes skolereformer, overtatt fra ... -
Livshistorien som en metode til å skape gode relasjoner mellom pasient og pleiepersonell : undervisning og veiledning om verdien av å bruke livshistorier i den daglige pleien ved et sykehjem
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2005-01)Min egen arbeidserfaring er hovedsakelig fra kommunehelsetjenesten, både i hjemmetjenesten og ved sykehjem. Det var formodentlig sammenlikningen mellom arbeidet i hjemmetjenesten og inne på institusjon som vakte min interesse ... -
Undersøkelse av virkningene av nytt opplegg for undervisning i objektorientert programvareutvikling
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2005-01)Denne artikkelen omtaler en undersøkelse av hvordan et nytt undervisningsopplegg i faget ”Grunnleggende programvareutvikling” fungerer. Opplegget baserer seg på et dataprogram med tilhørende lærebok, som gjør det muig å ...