Blar i 6 Skriftserier på tittel
Viser treff 95-114 av 423
-
Etikette i golf
(HiT skrift, Research report, 2006)Golfspillet har til forskjell fra mange andre ballspill, regler for hvordan spillerne og publikum skal oppføre seg. Folk som kommer inn i golfsporten første gang vil lett se en sammenheng mellom disse reglene og en snobbete ... -
Etnometodologi : et vitenskapsteoretisk grunnlag for kvalitativ forskning
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Peer reviewed; Research report, 2009-08)Denne monografien gir en innføring i etnometodologi som er et sosiologisk perspektiv med fokus på hvordan aktører samhandler i hverdagslivet, spesielt hvordan de nytter ulike metoder (Ethnomethods”) for å konstruere sosial ... -
Det europeiske charter for beskyttelse av menneskerettighetene i byen : en evaluering før en eventuell tiltredelse fra Drammen kommune
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2003-01)Foreliggende rapport er ført i pennen av førsteamanuensis Lars Petter Soltvedt, fagansvarlig for statsvitenskap og studiet i menneskerettigheter, flerkulturell forståelse og konflikthåndtering ved Høgskolen i Buskerud. Den ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : Fra plan til praksis – lærerutdanningsinstitusjonenes arbeid med fagfornyelsen. Arbeidspakke 3, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;90, Report, 2022)I denne delrapporten ser vi på hvordan to ulike institusjoner arbeider med implementering av fagfornyelsen. Institusjonene er representert ved ledelsen av grunnskolelærerutdanningene, faglærere og studenter innenfor fire ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen : Realiseringer av læreplanen i spesifikke fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;91, Report, 2022)Denne delrapporten rapporterer fra kvalitative data fra et pågående longitudinelt evaluerings-prosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har vært ... -
EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : «Det er jo ikke sånn at vi skal finne opp kruttet når ting virker» Kontinuitet og endring i fag og klasserom som følge av implementering av fagfornyelsen. Første samlerapport
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;94, Report, 2022)Denne samlerapporten oppsummer første runde i et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan Fagfornyelsen realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». I arbeidspakke 1 har det ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen Mellom frihet og struktur – evaluering av fagfornyelsen i grunnskolen. Arbeidspakke 2, Delrapport 1
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;117, Report, 2023)Denne rapporten viser resultater fra en spørreundersøkelse om fagfornyelsen som er rettet mot lærere og skoleledere i grunnskolen. Formålet med undersøkelsen har for det første vært å belyse om fagfornyelsen har ført til ... -
EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen: Suksess, muligheter, spenninger og hindringer i implementering av LK20 i fire fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 2
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;129, Report, 2023)Denne delrapporten rapporterer fra andre runde med kvalitative data fra et pågående longitudinelt evalueringsprosjekt, «Evaluering av hvordan LK20 realiseres i spesifikke fag 2021-2025», forkortet «EvaFag2025». Det har ... -
Evaluating in-riverscapes: Remote sensing green LiDAR efficiently provides accurate high-resolution bathymetric maps, but is limited by water penetration
(Publication series from University of South-Eastern Norway;112, Report, 2023)This report investigates the feasibility of using Airborne green LiDAR Bathymetry to map the topography of in-riverscapes. First, the accuracy of remote sensing green LiDAR data are compared with the alternative in situ ... -
Evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune: Sluttrapport levert til oppdragsgiver Kristiansand kommune, 01.12. 2017
(Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;20, Report, 2017)Høsten 2017 gjennomførte Høgskolen i Sørøst-Norge en evaluering av det faglige innholdet og kvaliteten i skolefritidsordningen (SFO) i Kristiansand kommune. Undersøkelsen har rettet seg mot foresattes, SFO-lederes og barns ... -
Evaluering av folkehøgskolens mentorordning – et pilotprosjekt 2016-2017
(Skriftserien fra Høgskolen i Sørøst-Norge;22, Report, 2018)På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har HSN v/ Institutt for pedagogikk gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet fikk midler fra Kunnskapsdepartementet og startet ... -
Evaluering av folkehøgskolens mentorordning: Rapport 2, 2017-2018
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;13, Report, 2019)På oppdrag fra Folkehøgskolerådet har Universitetet i Sørøst-Norge (USN), Institutt for pedagogikk ved undertegnede gjennomført en undersøkelse av pilotprosjektet «mentorordningen i folkehøgskolene». Folkehøgskolerådet ... -
Evaluering av Musikk I : 5 vekttall : desember 2000, Høgskolen i Telemark, allmennlærerutdanninga på Notodden : spørreundersøkelse blant studentene ved fullført kurs (før eksamen) i desember
(HiT notat, Working paper, 2001)I desember 2000 var et stort kull med Musikk 1-studenter ferdige med 2 semester (5 vekttall) med musikk. I den forbindelse syntes jeg det var interessant å få tilbakemelding til seksjonen på hvordan studentene hadde opplevd ... -
Evaluering av Nærmiljøprosjektet i Buskerud fylke
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;20, Report, 2019)Fra 2016 til 2018 var Buskerudkommunene Flesberg, Nore og Uvdal og Rollag sammen med 37 andre kommuner i til sammen 7 andre fylker del av Nærmiljøprosjektet. Nærmiljøprosjektet var en del av et nasjonalt strategisk arbeid ... -
Evaluering av Nærmiljøprosjektet i Vestfold fylke
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;25, Report, 2019)I perioden 2016-2018 var Vestfold fylkeskommune og seks Vestfoldkommuner med i Nærmiljøprosjektet sammen med 7 andre fylker og 34 andre kommuner. Kommunene fra Vestfold var Færder, Horten, Larvik, Sandefjord, Tjøme og ... -
Evaluering av pilot 1. Innovasjon i team
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;104, Report, 2022)Denne rapporten redegjør for gjennomføringen av og resultatene fra evalueringen av pilot 1 i DIKU-prosjektet Innovasjon i team ved USN Handelshøyskolen. Rapporten skal gi innblikk i den første gjennomføringen av emnet og ... -
Evaluering av pilot 2. Innovasjon i Team
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;118, Report, 2023)Rapporten belyser i hovedsak studentenes, faglærernes og de eksterne deltakernes erfaringer med gjennomføringen av emnet/pilot 2. Det er viktig å understreke at evalueringen først og fremst handler om å sikre utviklingsprosessen ... -
Evaluering av regionalt PPT-samarbeid
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2006-10) -
Evaluering av studiet ledelse og innovasjon : et skreddersømstudium for mellomledere i statsetater
(Skriftserien fra Høgskolen i Buskerud og Vestfold;16, Research report, 2015-11-17)Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV) har siden 2014 tilbudt et skreddersydd lederutviklingsstudium for mellomledere og tillitsvalgte i et utvalg statsetater i Vestfold og Buskerud. Emnet Ledelse og innovasjon ble gjennomført ... -
Evalueringsrapport fra videreutdanning i aldring og eldreomsorg 2002 - 2004 : med sammenligningstall fra Studentundersøkelsen 2004(TNS Gallup 2004)
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud, Research report; Peer reviewed, 2004-08)Kvaliteten i studiet er vurdert til 8, 9 på en skal fra 1 til 10 (hvor 1 er lavest). Til sammenligning var gjennomsnittet 6,87 i tilsvarende vurdering av kvaliteten inne på skolen i grunnutdanningen i Studentundersøkelsen ...