dc.contributor.author | Jansen, Turid Thorsby | |
dc.contributor.author | Pettersvold, Mari | |
dc.contributor.author | Tholin, Kristin Rydjord | |
dc.date.accessioned | 2008-10-17T10:20:19Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.isbn | 82-7860-196-8 | |
dc.identifier.isbn | 82-7860-197-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/149120 | |
dc.description.abstract | Rapporten er en evaluering av studiet ”Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB). Sentralt i prosjektet har vært å identifisere komponenter i PUB-studiet som har vært viktige for å utvikle ferdigheter i å lede, planlegge, gjennomføre og dokumentere ulike former for pedagogisk utviklingsarbeid. Studiet har vektlagt ulike arbeidsformer som forelesninger, og erfaringsdeling på samlingene, veiledning i nettverk og arbeidsmappemetodikk. Disse arbeidsformene har i ulik grad bidratt til PUB-studentenes læring og utvikling av handlingskompetanse.
I denne rapporten har vi også valgt å se om vi kan synliggjøre om og i tilfelle hva som kan bidra til at barnehagebarna blir mer involvert i utviklingsarbeidet fordi dette er noe som er særegent ved PUB-studiet ved vår høgskole sammenlignet med de to øvrige høgskolene som har gjennomført PUB-studier. | en |
dc.format.extent | 439398 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.publisher | Høgskolen i Vestfold | en |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Vestfold | en |
dc.relation.ispartofseries | 3/2007 | en |
dc.subject | pedagogisk utviklingsarbeid | en |
dc.subject | barnehager | en |
dc.title | "Har aldri lært så mye på ett år" : en intern evaluering av videreutdanningsstudiet Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen (PUB) | en |
dc.type | Research report | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | en |