Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjørshol, Stig
dc.contributor.authorBrendalsmo, Jan
dc.date.accessioned2008-10-17T11:01:50Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.isbn82-7860-205-0
dc.identifier.isbn82-7860-206-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/149110
dc.description.abstractRapporten er et resultat av et samarbeidsprosjekt mellom Vestskogen skole og tre forskningsmiljøer, Høgskolen i Vestfold (HiVe), Norsk institutt for kulturminneforskning (NIKU) og Norsk institutt for naturforskning (NINA). Dette er et pilotprosjekt knyttet til og hovedsakelig finansiert av Den kulturelle skolesekken. Denne rapporten skal derfor kunne fungere som en veiledning for skoler og forskningsinstitusjoner som ønsker å jobbe vitenskapelig med særlig kulturhistorie i forhold til barn og unge. Metodisk kombineres tre forskningsmiljøers fagområder i en målsetning om at elever skal selv kunne drive vitenskapelig baserte undersøkelser i sitt nærmiljø: forståelse, kartlegging av, og arbeid med kultur- og naturlandskapet i Vestskogens skolekrets.en
dc.description.sponsorshipDen kulturelle skolesekken (Kunnskapsdept. / Kultur- og kirkedept.)en
dc.format.extent256206 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.publisherHøgskolen i Vestfolden
dc.relation.ispartofseriesRapport / Høgskolen i Vestfolden
dc.relation.ispartofseries7/2007en
dc.subjectkulturhistorieformidlingen
dc.subjectnærmiljøen
dc.titleKulturhistorisk atlas for skolens nærmiljø : prosjekt i Den kulturelle skolesekken med det nære landskap som utgangspunkten
dc.typeResearch reporten
dc.typePeer revieweden
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel