Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJenssen, Line L.
dc.contributor.authorLindquist, Hein
dc.date.accessioned2013-01-17T09:10:54Z
dc.date.available2013-01-17T09:10:54Z
dc.date.issued2013-01
dc.identifier.isbn978-82-8261-019-3
dc.identifier.issn1893-2312
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142036
dc.description.abstractI 2012 har Fakultet for lærerutdanningen, Høgskolen i Buskerud utført en pilotstudie av Ål kommunes satsning på lese- og skrivemetode i 1. -3. klasse. Prosjektet er gjennomført på oppdrag for Ål kommune. Denne kommunen har valgt å prøve ”Lydfargemetoden” i undervisningen for disse alderstrinnene. Denne rapporten representerer studiens hovedfunn. Pilotstudiens formål er todelt. For det første skal det innhentes erfaringer med bruk av lydfargemetoden i praksis. For det andre ønsker HiBu å prøve ut denne type forskningsdesign for et mulig større evalueringsstudie. Denne pilotstudien vil danne grunnlag for interndokumentasjon for skolen og skoleledelsen i kommunen. Undersøkelsen har til formål å innhente erfaringer om bruk av ”lydfargemetoden” fra lærere og elever. Videre vil rapporten evaluere og drøfte valg av forskningsmetode med formål å designe et ordinært evaluerings- forskningsstudium.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.relation.ispartofseriesRapporter fra Høgskolen i Buskerud;93
dc.subjectlesingno_NO
dc.subjectskrivingno_NO
dc.subjectleseopplæringno_NO
dc.subjectskriveopplæringno_NO
dc.subjectundervisningno_NO
dc.subjectmetodeno_NO
dc.titleBruk av lese- og skrivemetode i grunnskolen : lydfargemetodenno_NO
dc.typeResearch reportno_NO
dc.typePeer reviewed
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber22no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel