dc.contributor.author | Jenssen, Line L. | |
dc.contributor.author | Lindquist, Hein | |
dc.date.accessioned | 2013-01-17T09:10:54Z | |
dc.date.available | 2013-01-17T09:10:54Z | |
dc.date.issued | 2013-01 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8261-019-3 | |
dc.identifier.issn | 1893-2312 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/142036 | |
dc.description.abstract | I 2012 har Fakultet for lærerutdanningen, Høgskolen i Buskerud utført en pilotstudie av Ål kommunes satsning på lese- og skrivemetode i 1. -3. klasse. Prosjektet er gjennomført på oppdrag for Ål kommune. Denne kommunen har valgt å prøve ”Lydfargemetoden” i undervisningen for disse alderstrinnene. Denne rapporten representerer studiens hovedfunn.
Pilotstudiens formål er todelt. For det første skal det innhentes erfaringer med bruk av lydfargemetoden i praksis. For det andre ønsker HiBu å prøve ut denne type forskningsdesign for et mulig større evalueringsstudie. Denne pilotstudien vil danne grunnlag for interndokumentasjon for skolen og skoleledelsen i kommunen. Undersøkelsen har til formål å innhente erfaringer om bruk av ”lydfargemetoden” fra lærere og elever. Videre vil rapporten evaluere og drøfte valg av forskningsmetode med formål å designe et ordinært evaluerings- forskningsstudium. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;93 | |
dc.subject | lesing | no_NO |
dc.subject | skriving | no_NO |
dc.subject | leseopplæring | no_NO |
dc.subject | skriveopplæring | no_NO |
dc.subject | undervisning | no_NO |
dc.subject | metode | no_NO |
dc.title | Bruk av lese- og skrivemetode i grunnskolen : lydfargemetoden | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 22 | no_NO |