Browsing USN Open Archive by Author "Lofthus, Liv Gardsjord"
Now showing items 1-7 of 7
-
Action camera: First person perspective or hybrid in motion?
Lofthus, Liv Gardsjord; Frers, Lars (Journal article; Peer reviewed, 2021)In this article, we discuss the usage of action cameras in research. First, we elaborate on the idea of the camera providing a first-person perspective, possibly giving access to the research participant’s subjectivity, ... -
Bruk av teori for økt refleksivitet i praksis. Praksisarkitektur som rammeverk for å belyse forskerens plass i datagenereringen
Lofthus, Liv Gardsjord (Chapter, 2017) -
Digital literacies as social practices: students, technology and research methods
Lofthus, Liv Gardsjord (Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;111, Doctoral thesis, 2021)This article-based thesis explores students’ digital literacies both in and outside of the classroom. Digital literacies are more than digital skills, and here understood as social practices that consists of students, ... -
Escape games som potensielle læringsarenaer : Sluttrapport
Brazier, Eirik; Cruaud, Caroline; Lofthus, Liv Gardsjord (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;101, Report, 2022)denne rapporten oppsummeres foreløpige funn fra prosjektet Escape games for learning. Prosjektet var et samarbeid mellom læringsgteknologibedriften Escape History AS og USN, med midler fra Forskningsrådets FORREGION-satsing, ... -
Lek som metode i undervisningen
Lorentsen, Anette Kristine Meyer; Gjendahl, Anniken Elisabeth (Master thesis, 2023)Formålet med dette forskningsprosjektet er å undersøke hvordan lærere på 1. og 2. trinn definerer fenomenet lek og hvordan de anvender lek som undervisningsmetode, for å kunne besvare problemstillingen “hvordan kan leken ... -
Læringsbrett i begynneropplæringen
Pettersen, Henriette Brenne (Master thesis, 2022)Denne studien vil ta for seg temaet «læringsbrett i begynneropplæringen». Når barna begynner på skolen, har de med seg mange ulike erfaringer, kunnskaper og ferdigheter. Barna har forventninger om å lære å lese, skrive og ... -
Students choosing digital sources: Studying students' information literacy in group work with tablets
Lofthus, Liv Gardsjord; Silseth, Kenneth (Peer reviewed; Journal article, 2019)The focus of this article is on digital literacy and students’ use of digital sources. We are examining how students choose digital video sources when doing group work with tablets in a social studies project. The analysis ...