Browsing USN Open Archive by Author "Kongsgården, Petter A."
Now showing items 1-6 of 6
-
Det tverrfaglige temaet folkehelse og livsmestring på ungdomstrinnet
Sønstebø, Emma; Verpe, Linn Lysåker (Master thesis, 2022)Sammendrag I denne studien har vi forsket på hvordan lærerens didaktiske valg i arbeid med folkehelse og livsmestring, stimulerer til elevenes egen opplevelse av livsmestring. Bakgrunnen for valg av tema i vår ... -
Digital didaktikk - bedre læring med nettbrett. FoU prosjekt ved to ungdomsskoler i Bærum kommune 2013 ??2014
Kongsgården, Petter A. (Research report, 2014-10-22)Denne rapporten presenterer resultatene fra undersøkelsen av FoU prosjektet ved to ungdomsskoler i Bærum kommune, Ringstabekk ungdomsskole og Vøyenenga ungdomsskole, skoleåret 2013 - 2014. Rapporten retter søkelyset mot ... -
Evaluering av MILL-programmet i Skien kommune. Sluttrapport
Kongsgården, Petter A.; Streitlien, Åse (Working paper, 2007-09-10)Telemarksforsking-Notodden har etter oppdrag fra Skien kommune evaluert utviklingsprogrammet ??ange Intelligenser, læringsstiler og læringsstrategier??(MILL) som har pågått i alle grunnskoler i kommunen i perioden 2003-2007. ... -
IKT - et virkemiddel for differensiert samarbeid hjem-skole. Underveisrapport
Kongsgården, Petter A. (Working paper, 2003) -
iPad som læringsressurs i undervisningen. Pilotprosjekt Stathelle barneskole 2012 - 2014. Sluttrapport
Kongsgården, Petter A.; Midtbø, Tor (Research report, 2014-10-28)Denne rapporten presenterer resultatene fra pilotprosjektet ved Stathelle barneskole, der alle elevene på 6. trinn fikk hver sin iPad høsten 2012. Rapporten retter søkelyset mot iPaden som arbeidsredskap i elevenes læring ... -
Lærerens didaktiske valg i et teknologirikt læringsmiljø. En kasusstudie av selvregulert læring blant elever i videregående skole
Kongsgården, Petter A.; Krumsvik, Rune Johan (Peer reviewed; Journal article, 2019)This case study focuses on if, and eventually how, teachers’ didactical choices in technology-dense learning environments can stimulate students’ ability to self-regulate, and if this can contribute to the learning outcomes ...