Browsing USN Open Archive by Author "Oddvik, Morten"
Now showing items 1-8 of 8
-
Den Magiske Fabrikken : Lærerstudenter som innovatører for læring om bærekraftig utvikling. Et forsknings- og utviklingsprosjekt om konstruksjon av opplevelsesbaserte undervisningsopplegg på Den Magiske Fabrikken
Næss, Rakel Rohde; Oddvik, Morten; Hontvedt, Magnus; Wiig, Camilla; Beal, Charlotte (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;106, Report, 2022)I rapporten beskrives hvordan lærerstudenter kan være innovatører for læring om bærekraftig utvikling. Rapporten viser hvordan partnerskap mellom lærerutdannere, lærerstudenter og representanter fra arbeidslivet samarbeidet ... -
Digitale ressursers påvirkningskraft - En kvalitativ studie av hvordan lærerens bruk av digitale ressurser kan påvirke elevenes motivasjon i algebra
Pettersen, Ida Kristin Themte (Master thesis, 2021)«Digitale ressursers påvirkningskraft» er en kvalitativ studie av hvordan lærerens bruk av digitale ressurser kan være med på å påvirke elevenes motivasjon innenfor algebra og matematikken. Studien baserer seg på fire ... -
Hva er KI-literacy for Udir?
Lirhus, Agnar (Master thesis, 2023)Siden ChatGPT slo ned som lyn fra klar himmel 30. november 2022, har generative språkmodeller vært på agendaen i norsk skole. Masteroppgaven analyserer Udirs kompetansepakke Kunstig intelligens i skolen for å forstå hvordan ... -
"Innenfor skolens fire vegger, er det ikke læreren man først tenker på å ivareta."
Sæbbe, Frida Sveinsdatter (Master thesis, 2023)Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan lærere opplever sitt eget handlingsrom i møte med uønsket atferd. Bakgrunnen for at det var ønskelig å undersøke denne tematikken, var i hovedsak egne erfaringer og ... -
OneNote + Tilpasset opplæring = Sant?
Haugerud, Anelinn (Master thesis, 2021)Tema for denne masteroppgaven er tilpasset opplæring og digitale læringsressurser. Bakgrunnen for studien er at den norske fellesskolen representerer et bredt spekter av mangfold av elever, ambisjonene er at fellesskolen ... -
Showbie – Et bidrag eller hinder i vurdering for læring? En studie av hvordan lærere bruker Showbie til vurdering for læring og hvordan verktøyets potensiale utnyttes til formålet.
Johnsen, Ingunn Schulhus (Master thesis, 2023)I denne masteravhandlingen presenteres en kvalitativ studie av hvordan et digitalt verktøy, Showbie, egner seg til vurdering for læring. Studien undersøker hvordan lærere bruker Showbie til vurdering for læring og hvordan ... -
Ufrivillig skolefravær: En undersøkelse av læreres holdninger, erfaringer og oppfatninger
Pedersen, Eirin Grinde (Master thesis, 2023)De siste årene har det blitt et noe økt fokus på skolevegring eller ufrivillig skolefravær. Selve problematikken og oppmerksomheten rundt vokser, men det er fortsatt en uklarhet i problematikkens omfang og alvorlighetsgrad. ... -
Videolekser som ressurs for lesing og undervisning i lærerutdanning – En studie av hvordan samarbeid og partnerskap kan utvikles rundt lærerstudenters videoinnspilte leserefleksjoner
Hontvedt, Magnus; Oddvik, Morten; Næss, Rakel Rohde (Peer reviewed; Journal article, 2020)Denne artikkelen rapporterer fra et pågående designeksperiment der et konsept kalt «videolekser» ble introdusert for å få innsikt i lærerstudenters lese- og læringsprosess. Konseptet ble laget i samarbeid mellom underviserne ...