• Argumentasjon, bevis og utforskning i matematikkundervisning en kvalitativ studie 

      Halkinrud, Isak (Master thesis, 2022)
      Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie av hvordan elever jobber utforskende med bevis og argumenterer for gyldigheten av løsninger og strategier. Utforskning og problemløsning har fått en større rolle i de nye ...
    • Feil som ressurs i matematikk 

      Bakke, Anders; Skistad, Sara Linja (Master thesis, 2022)
      Vår avhandling undersøker om matematikklærere benytter feil som en ressurs i matematikkundervisningen. Vi har dermed kommet frem til problemstillingen: «Benytter matematikklærere feil som en ressurs i matematikkunderv ...
    • Matematiske bevis i 7. trinn 

      Alija, Qendrim (Master thesis, 2021)
      Matematiske bevis innehar en sentral rolle i den matematiske modningsprosessen der elevene gradvis utvikler, etablerer og kommuniserer matematisk kunnskap. Denne studien undersøker elevers arbeid og utvikling av forståelse ...
    • Matematiske bevis på 7. trinn 

      Gudmundsen, Henrik Fjeldavlie (Master thesis, 2021)
      Matematiske bevis innehar en sentral rolle i den matematiske modningsprosessen der elevene gradvis utvikler, etablerer og kommuniserer matematisk kunnskap. Denne studien undersøker elevers arbeid og utvikling av forståelse ...
    • Utforskende matematikk - å kunne skrive, lese og diskutere i utforskende undervisning 

      Gulliksen, Christine Madeleine Moe (Master thesis, 2023)
      I denne kvalitative studien på utforskende matematikk og grunnleggende ferdigheter forsøkes det å belyse problemstillingen: Hvordan blir de grunnleggende ferdighetene fra læreplanen, som omhandler skriftlighet, muntlighet ...