Blar i USN Open Archive på forfatter "Frøytlog, Jo Inge Johansen"
-
Elevers livsmestring i en digital tilstand: Fire læreres perspektiver
Øygarden, Helle (Master thesis, 2023)Livsmestring er blitt et nøkkelbegrep i LK20 (Kunnskapsdepartementet, 2017). Samtidig har livene elevene skal mestre endret seg radikalt det siste tiåret - med sosiale medier og mobiltelefoner. I denne masteroppgaven ... -
How microblogging affords conditions for realising student voices about the body and sexuality in a science education lesson
Frøytlog, Jo Inge Johansen; Rasmussen, Ingvill; Ludvigsen, Sten Runar (Peer reviewed; Journal article, 2022)Empowering students to express their own voices is an important educational aim; yet, the exploration of sensitive topics in discussion-based activities poses particular challenges concerning the realisation of student ... -
Lærer-elev-relasjonen og lærerens faglige tilbakemelding i norskfaget
Austbø, Christine (Master thesis, 2022)En rekke sentrale studier har i den senere tid illustrert hvor viktig lærer-elev-relasjonen er for læring og trivsel i skolen (Drugli, 2012). Samtidig er det ikke alltid opplagt hva dette kan innebære i praksis, særlig når ... -
Ungdomsskolelæreres erfaringer med stille elever og deres deltakelse i dialogbaserte læringsaktiviteter i matematikk
Eskilt, Marie Ovidie (Master thesis, 2023)Forskning viser at elevers deltakelse i dialogbaserte læringsaktiviteter er viktig for deres læring (Alexander, 2020). Alle elever har derimot ikke de samme forutsetningene for å delta i denne typen læringsaktiviteter. Det ...