• Kontekst for læring. Nærmiljø som læringsarena i utdanning for bærekraftig utvikling 

      Gabrielsen, Anja (Doktoravhandlinger ved Universitetet i Sørøst-Norge;23, Doctoral thesis, 2019-02-04)
      Verden i dag står overfor store miljømessige og sosiale utfordringer som får konsekvenser for framtidas samfunn, lokalt og globalt. Derfor vil det være av stor betydning å utdanne elever som både får nødvendige kompetanser ...
    • Praksisnær forskning og skoleledere som brobygger mellom forsking og praksis. 

      Aanerud, Katrine; Sørensen, Veronika (Master thesis, 2019)
      En skoleleders arbeidshverdag er kompleks, og styres av sentrale og lokale politiske hensyn, samt organisatoriske og relasjonelle hensyn. Gjennom OECDs rapport Improving Schools in Sweden: an OECD perspective og SOU 2017:35, ...
    • Utbildning, lärande, forskning : en evalueringsstudie - delrapport 1 

      Prøitz, Tine Sophie; Aasen, Petter; Barstad, Kristin (Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;19, Report, 2019)
      Den svenske regjeringen ga i Regeringsbeslut III:4 (090317) Uppsala universitet, Göteborgs universitet, Umeå universitet og Karlstads universitet følgende oppdrag: Regeringen uppdrar åt Uppsala universitet, Göteborgs ...