Blar i USN Open Archive på forfatter "Kristiansen, Selma Dzemidzic"
-
Becoming a Socially Responsive Co-Learner: Primary School Pupils’ Practices of Face-to-Face Promotive Interaction in Cooperative Learning Groups
Kristiansen, Selma Dzemidzic (Peer reviewed; Journal article, 2021)Promoting pupils’ face-to-face promotive interaction (FtFPI) is crucial for effective cooperative learning (CL) in group work. This article provides insight into interpersonal behaviour and supportive communication as two ... -
«BlimE!» i et inkluderingsperspektiv
Thune, Silje Østby (Master thesis, 2024)Dette er en studie i forbindelse med min avsluttende master i spesialpedagogikk. Studien har undersøkt hvordan «BlimE!» dansen kan benyttes som et pedagogisk verktøy for å fremme inkludering i skolen. Her har jeg undersøkt ... -
Det spesialpedagogiske tilbudet - et gode eller en byrde
Jacobsen, Camilla; Johansen, Hege Eugenie (Master thesis, 2023)Temaet for denne masteravhandlingen er psykisk helse, sett i lys av inkludering av barn og unge som mottar spesialpedagogisk hjelp i grunnskolen. Vi har analysert barneombudet og Nordahl rapportene som tar tempen på det ... -
Exploring pupils’ and teachers’ perspectives on face-to-face promotive interaction in cooperative learning
Kristiansen, Selma Dzemidzic (Journal article; Peer reviewed, 2020)This study reports on pupils’ and teachers’ perceptions of face-to-face promotive interaction (FtFPI) in cooperative learning (CL) at two primary schools in post-war Bosnia and Herzegovina (BiH). Using mixed methods, the ... -
Face-to-face promotive interaction leading to successful cooperative learning: A review study
Kristiansen, Selma Dzemidzic; Burner, Tony; Johnsen, Berit Helene (Journal article; Peer reviewed, 2019)The article presents a review of 34 studies conducted from 1995 to 2017 focusing on face-to-face promotive interaction (FtFPI) factors that may lead to successful cooperative learning (CL) in small groups, as guided by the ... -
Face-to-face promotive interaction leading to successful cooperative learning:Review study
Kristiansen, Selma Dzemidzic; Burner, Tony; Johnsen, Berit Helene (Journal article; Peer reviewed, 2019)The article presents a review of 34 studies conducted from 1995 to 2017 focusing on face-to-face promotive interaction (FtFPI) factors that may lead to successful cooperative learning (CL) in small groups, as guided by the ... -
Familie i krise - En kvalitativ undersøkelse om foreldrerollen og ivaretakelse av små barn i krise
Midttun, Kristin Sætermo (Master thesis, 2024)Familier som utsettes for traumatiske hendelser som, for eksempel ulykker, brann, alvorlig sykdom, uventede dødsfall eller selvmord, er mennesker som befinner seg i en krise. Gjennom problemstillingen «Hvordan kan foreldre ... -
Systemrettet samarbeid mellom PPT og barnehager
Nøvik, Tine Marie (Master thesis, 2024)Denne avhandlingen omhandler hvordan PPT legger opp til et systemrettet samarbeid med barnehagen, og om dette kan være en form for tidlig innsats og forebygging for barna med sosiale og emosjonelle vansker. Det blir visst ... -
Trinnorganisering: Fremming av faglig og sosial inkludering i skolen
Synstelien, Linda (Master thesis, 2024)Denne masteroppgaven har til hensikt å gi økt innsikt i hvordan organisering av trinn og intensiv opplæring kan bidra til å fremme sosial og faglig inkludering i barneskolen. Studien undersøker fire læreres erfaringer som ... -
Utviklingstraumatiserte barn i møte med skolesystemet
Ånderbakk, Andrea Helene (Master thesis, 2024)I dette masterstudiet ønsker jeg å prøve å besvare problemstillingen: Hvordan kan fagpersoner hjelpe utviklingstraumatiserte barn til å håndtere skolen best mulig? Sett i et tverretatlig perspektiv med vekt på faglig ...