Browsing USN Open Archive by Author "Bergsager, Heidi Regine"
Now showing items 1-6 of 6
-
Endringer i ledelsens funksjon og rolle i skolesammenslåingsprosesser
Johnsen, Mari Kristine (Master thesis, 2022)Denne mastergradsavhandlingen dreier seg om skoleledelsens rolle og funksjon når skoler slås sammen. Formålet med denne studien er å undersøke hvordan skoleledelsen håndterer skolesammenslåingsprosesser og på hvilke måter ... -
Hvordan har ledere i grunnskolen sett lærere i endringer under koronapandemien, og hvordan kan dette påvirke motivasjonen?
Sande, Cecilie (Master thesis, 2022)Bakgrunn for oppgaven: En hel verden har blitt påvirket av koronapandemien, men hvordan har ledere i skoleorganisasjonen sett lærere og deres behov under koronapandemien, og på hvilke måter kan lederes valg påvirke læreres ... -
Perspektiver på relasjonsledelse i barnehagen, i en usikker tid
Mogen-Eliassen, Cathrine (Master thesis, 2023)Denne studien har som formål å belyse ulike perspektiver på relasjonell ledelse i en usikker tid. Usikker tid er i denne sammenheng definert som tiden fra 12.03.2020 og frem oktober 2022, da intervjuene fant sted. Med ... -
Perspektiver på relasjonsledelse i barnehagen, i en usikker tid
Holt, Kristin Wang (Master thesis, 2023)Denne studien har som formål å belyse ulike perspektiver på relasjonell ledelse i en usikker tid. Usikker tid er i denne sammenheng definert som tiden fra 12.03.2020 og frem oktober 2022, da intervjuene fant sted. Med ... -
Skoleledelsen og læringsmiljøet
Skjennum, Cicilie (Master thesis, 2023)Tema for denne studien er å undersøke hvordan skolens ledelse jobber med læringsmiljøet i sin organisasjon. Studien vektlegger hva skoleledere og lærere trekker frem som viktig for å få et godt læringsmiljø. Ved hjelp av ... -
Systemisk praksis i skole og i ledelse: Det systemiske perspektivet hos skoleledere i dag
Lund-Larsen, Camilla Paulsen (Master thesis, 2023)Tema for studien er et systemisk perspektiv på skole og i skoleledelse. Et systemisk perspektiv kan beskrives som en kombinasjon av oppmerksomhet mot de relativt faste elementene og mot relasjoner, samspill og prosesser. ...