Å (sammen)filte(s) med ull og steder gjennom a-r-t-ografens agenser i egen undervisning
Peer reviewed, Journal article
Published version
View/ Open
Date
2024Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for estetiske fag [106]
- Publikasjoner fra CRIStin [3895]
Original version
Waterhouse, A. H. L., Carlsen, K., & Iversen, T. (2024). Å (sammen) filte (s) med ull og steder gjennom art-ografiens agenser i undervisning. Nordic Journal of Art & Research, 13(3), 1-32. https://doi.org/10.7577/ar.5487Abstract
Artikkelen er skrevet frem med utgangspunkt i en undervisningssituasjon sammen med en gruppe barnehagelærerstudenter og store mengder kassert ull fra norsk villsau. Med a-r-t-ografi som forskningsmetodologi og pedagogisk strategi undersøker vi hvordan vi kan (med)virke forskende, lærende og skapende i egen undervisning med ull, filting, studenter og steder, og på hvilke måter a-r-t-ografien bidrar til å utvide vår tenkning om undervisning når vi flytter verkstedet ut i friluft. Undersøkelsen er forankret i prosessfilosofi, posthumane perspektiver og kunstbasert forskning.