Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorLlort, Sonia Munoz 
dc.contributor.authorBerntsen, Bente Sæth
dc.date.accessioned2022-09-02T16:41:25Z
dc.date.available2022-09-02T16:41:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6603882:50769750
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3015505
dc.description.abstractDenne masteroppgaven omhandler digital karriereveiledning sett opp mot sårbare unge voksne som ikke har fullført videregående skole. Hensikten er å belyse hvilke muligheter den nye nasjonale digitale karriereveiledningen som ble lansert i 2020 gir inn i arbeidet for å få ned skolefrafallet i videregående skole. Hovedproblemstillingen for oppgave er: Hvordan erfarer karriereveiledere digital karriereveiledning av sårbare unge voksne uten fullført videregående skole? I tillegg vil oppgaven ha to underproblemstillinger for å konkretisere forskningen videre: 1. Hvilke muligheter vurderer karriereveiledere at digital karriereveiledning kan ha for sårbare unge voksne som har falt fra videregående skole? 2.Hvilken kompetanse mener karriereveiledere er viktig for å kunne utføre en god veiledning av sårbare unge gjennom digital karriereveiledning? Studien er en kvalitativ studie som tar for seg perspektivet til karriereveilederne. Prosjektet er godkjent av Norsk Senter for forskningsdata (NSD). Det er gjennomført dybdeintervju av 5 karriereveiledere. Videre er det gjennomført tematisk analyse av transkriberingen av intervjuene. I studien kommer det fram at det er mange fordeler med den digitale karriereveiledningstjenesten opp mot målgruppa, men det er også begrensninger i denne tjenesten som fører til at det kan være utfordrende å klare å ivareta denne heterogene gruppen gjennom digital karriereveiledning.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleDigital karriereveiledning. Sett fra en karriereveileders perspektiv
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel