Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBerg, Pernille Jahnsen
dc.contributor.authorGezelius, Lene Merete Tveit
dc.date.accessioned2022-08-15T16:41:25Z
dc.date.available2022-08-15T16:41:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6603864:50565196
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3011951
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractAvhandlingen ser nærmere på foreldresamarbeid, også omtalt som samarbeid mellom hjem og skole eller hjem-skole samarbeid. Det er foreldregruppen og deres opplevelser og erfaringer med hjem-skole samarbeid som studeres. Mer spesifikk er det foreldre som av ulike grunner har barn med behov for tilpasning eller spesialundervisning som det settes søkelys på. Dette er en gruppe som er sårbar på en annen måte enn de som ikke har barn med disse behovene. Foreldrene som er intervjuet har byttet skole for barna sine. De reflekterer i ettertid over hva som fungerte og hva som ikke fungerte på den forrige skolen. Formålet med studien har vært å identifisere noen områder som både skoler og foreldre kan være oppmerksomme på. Noen elementer som er essensielle eller kritiske når det gjelder å lykkes med samarbeidet. Studien tar utgangspunkt i problemstillingen: «Hvordan erfarer foreldre til barn med behov for tilpasning eller spesialundervisning samarbeidet med skolen, og hvordan tilpasser disse foreldrene seg skolens krav og begrensninger?» Jeg har valgt å konsentrere meg om følgende situasjoner eller aspekter ved samarbeidet, som jeg har brutt ned til tre del-problemstillinger: * Hvordan erfares kommunikasjonen mellom hjem og skole? * Hvordan er og hvordan brukes foreldrenes og skolens ressurser og kompetanse? * Hva gjør foreldrene for å løse utfordringene? * Hva slags konflikter oppstår og hvordan håndteres de?
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleSamarbeid mellom hjem og skole
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel