Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStokke, Christian
dc.contributor.authorRodriguez, Mira Cataya
dc.date.accessioned2021-11-08T12:10:18Z
dc.date.available2021-11-08T12:10:18Z
dc.date.created2020-06-04T15:39:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationStokke, C., & Rodriguez, M. C. (2020). Livsmestring og selvutvikling i KRLE. Nytt Norsk Tidsskrift, 37(2), 137-148.en_US
dc.identifier.issn0800-336X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2828363
dc.description.abstractLæreplanene for grunnskolen endres igjen i år, og det nye tverrfaglige temaet livsmestring har skapt debatt. Denne artikkelen fokuserer på KRLE-faget, som har blitt endret mye de siste tjue år i takt med endringer i livssynsmangfoldet og religionens rolle i samfunnet. Vi stiller spørsmålet om faget nå tar en subjektiv vending i retning av livsmestring og selvutvikling – i tråd med postmoderne religiøsitet og pedagogiske strømninger som vektlegger at elevene selv skaper mening og kunnskap.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/nnt/2020/02/livsmestring_og_selvutvikling_i_krle
dc.titleLivsmestring og selvutvikling i KRLE – tar faget en subjektiv vending?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.rights.holder© 2020 Universitetsforlaget.en_US
dc.source.pagenumber137-148en_US
dc.source.volume37en_US
dc.source.journalNytt Norsk Tidsskriften_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/issn.1504-3053-2020-02-05
dc.identifier.cristin1813901
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel