Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMykland, Ingvild Aasheim
dc.contributor.advisorSandven, Jostein
dc.contributor.authorMathiesen, Magnus
dc.date.accessioned2021-10-07T12:12:29Z
dc.date.available2021-10-07T12:12:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2788405
dc.description.abstractMitt prosjekt og denne masteren har tatt form ved at jeg som fremtidig lærer tar et steg tilbake og ser hvilke muligheter som ligger i den tradisjonelle oppgaven å lage fuglekasse. Det personlige prosjektet bygger på omsorg og kjennskap til fuglene gjennom funksjonell utforskning i sløydfaget, for å ivareta fuglens behov i naturen. Jeg har hatt en åpen tilnærming der jeg har gått i dybden på temaet gjennom utforskning, tanke, refleksjon, valg og ytre påvirkning, der arbeidsprosess samler trådene av egen opplevelse og ser dem i lys av egne resultater og grunnleggende teori. Jeg erfarer ved utforskning av tilpassing for fuglene å ha fått forsterket mitt personlige forhold til fuglene, og opplever at dette har styrket min relasjon til dem og naturen. Men læringen strekker seg videre utover funksjonstenkning for fuglene, inn i arbeidsprosessene, og de didaktiske mulighetene som ligger der.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.titleÅ tenke i, og utenfor fuglekassen! Funksjonstenkning som tverrfaglig didaktisk verktøy for å ivareta fuglene, og utvikle økosofien_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCopyright The Authoren_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Arkitektur og design: 140en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel