Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorJørgensen, Iben Brinch
dc.contributor.authorHagberg, Stine
dc.date.accessioned2021-08-20T08:34:42Z
dc.date.available2021-08-20T08:34:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2770486
dc.description.abstractI denne masteroppgaven er problemstillingen: «Hvordan formidler helsemyndighetene smittevernregler om koronaviruset på nettstedene fhi.no og helsenorge.no, og lykkes de med å overbevise sitt publikum?» Oppgaven ser på helsemyndighetenes pedagogiske formidling av koronainformasjon og smittevernregler under koronapandemien i 2020. Metoden i dette prosjektet er teoridrevet retorisk og multimodal tekstanalyse, der jeg benytter teoretiske begreper i en nærlesning av nettressursene. Oppgavens multimodale analyser gjøres ut fra et sosial semiotisk perspektiv, og analysen av verbalspråket baserer seg på M.A.K Hallidays systemisk funksjonell lingvistikk. Analysene foregår i ulike stadier. Designet i dette masterprosjektet har som mål å si noe om meningsskaping og formidlings- og forståelsesprosesser. Både klarspråk og hva som anses som en pedagogisk ressurs kan sies å være en subjektiv vurdering, foretatt på grunnlag av analysene.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetet i Sørøst-Norgeen_US
dc.titleSars-CoV-2, klart og tydelig! En retorisk og multimodal analyse av helsemyndighetenes koronaformidling via fhi.no og helsenorge.noen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.rights.holderForfatterenen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber140en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel