Show simple item record

dc.contributor.advisorPájaro, Veronica
dc.contributor.authorKise, Caroline
dc.date.accessioned2021-08-04T16:12:27Z
dc.date.available2021-08-04T16:12:27Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.usn:wiseflow:2564794:42935401
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2766264
dc.description.abstractDenne kvalitative forskningsstudien undersøker hvordan fire lærere med kompetanse og erfaring innen norsk som andrespråk og introduksjonsklasser, arbeider med utvikling av ordforråd. Studien retter fokus på elever med norsk som andrespråk og som går i introduksjonsklasser. Gjennom individuelle intervjuer beskriver lærerne hvordan de velger ut ord elevene skal lære, arbeidsmåter og hjelpemidler de bruker i undervisning, og hvordan de løser spontan ordundervisning når det oppstår. Datainnsamlingene analyseres ved hjelp av teori, og drøftes senere opp mot hverandre.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleUtvikling av ordforråd hos elever i introduksjonsklasser: Læreres arbeidsmåter for utvikling av ordforråd hos elever med norsk som andrespråk
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record